BONART_BANNER_1280x150

lehiaketak

Neix Festivals Terres de l‘Ebre

Primer segell identitari i de qualitat, que aglutina 16 festivals professionals del territori, amb l’objectiu d’analitzar l’impacte socioeconòmic de la cultura en entorns no metropolitans

Neix Festivals Terres de l‘Ebre
bonart tarragona - 14/05/24

Col·lectiu Cultura, empresa de les Indústries Culturals amb seu a Terres de l’Ebre que treballa per visibilitzar el teixit professional cultural a territoris no metropolitans, crea la marca Festivals de Terres de l’Ebre, la primera iniciativa privada que uneix un territori a través de la cultura.

Festivals Terres de l’Ebre compta avui dia amb 16 festivals adherits: A Cel Obert, Artèria Tortosa, Deltebre Dansa, EbreLumen, Eufònic. Arts sonores, visuals i digital-performatives, FRONT. Mostra Internacional de Cinema de Conflicte i Pau, Mostra de Jazz de Tortosa, In-FCTA, Jornades Musicals de l’Ermita de la Pietat, Les Nits de Tyrika, Músiques en Terres de Cruïlla, Proto-FEST, Rihihiu, Terres Travel Festival, Som(Riu) i TOCA’M.

La marca Festivals Terres de l’Ebre, ideada com una plataforma col·laborativa, identifica, mostra i fa d’altaveu de tots els festivals adherits amb l’objectiu d’emprendre accions conjuntes que permetin amplificar la visibilitat i la viabilitat dels projectes culturals en territoris rurals, així com rendibilitzar recursos, i generar noves audiències.

La missió del segell Festival Terres de l’Ebre és identificar l’impacte i contribució socioeconòmica dels festivals en territoris rurals, amb la intenció de demostrar el valor qualitatiu i quantitatiu de la cultura i poder demanar de forma conjunta iniciatives que impactin en la societat i el territori: millorar l’accessibilitat a la cultura, atraure nous públics, generar ocupació, mancomunar serveis en pro d’una cultura territorial i no local, i fer accions de sostenibilitat per impactar positivament en el territori, entre altres demandes.

Neix Festivals Terres de l‘Ebre


Entre les aliances, destaca la col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, organisme que coordina i dona suport a la promoció turística del territori, i Ebre Reserva de la Biosfera, institucions alineades amb els objectius de desenvolupament sostenible de l'agenda 2030 aprovada per l'ONU; el centre tecnològic Eurecat, que impulsa la innovació amb empreses i institucions, i a través del seu equip de cultura i turisme treballa per disposar d'eines d'avaluació de l'impacte dels festivals en el territori; Gabeiras y Asociados, despatx d’advocats que treballa per contribuir a un desenvolupament social, just i alineat amb els objectius de desenvolupament sostenible dels festivals, o la Comunitat de Cultura Tresc, per la promoció i difusió a través de la seva plataforma digital per fer arribar la proposta cultural a tot el territori català.

Amb l’objectiu d’establir vincles professionals amb el jove talent del territori, Festivals Terres de l’Ebre col·labora amb el Cicle Formatiu de Grau Superior de Realització de Projectes Audiovisuals i Espectacles el Cicle Formatiu de Marketing i Publicitat, impartits a l’Institut de l’Ebre (Tortosa), oferint experiència professional en l’àmbit de la comunicació i el màrqueting.

Festivals Terres de l’Ebre estrena anualment un nou lloc web festivalsterresdelebre.com que inclou informació dels 16 festivals adherits, una agenda anualmapes interactius amb la localització dels festivals, així com informació sobre les aliances estratègiques que defineixen els valors i la cultura de la marca.

Impremta Pages - banner-180x178Nial nou-180x178

Interesatuko
zaizu
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88