728x90

Erakusketak

'Atmosferes Futures' reactiva el 125è aniversari d'Apel·les Fenosa

Al llarg del 2023, el museu ha iniciat una nova fase amb la direcció de Nekane Aramburu, qui ha engegat una renovació de les instal·lacions i dels plantejaments museogràfics

\'Atmosferes Futures\' reactiva el 125è aniversari d\'Apel·les Fenosa
bonart el vendrell - 22/04/24

El Museu Apel·les Fenosa al Vendrell (Tarragona) engega, per primera vegada, un projecte expositiu que uneix el llegat patrimonial ubicat al museu amb propostes d'art contemporani com a acció expansiva i de noves formes de mediació.

Atmosferes futures s'inscriu a l'impuls que el 2024 comporta la celebració del 125è aniversari del naixement de l'escultor Apel·les Fenosa (Barcelona el 16 de maig del 1899), a més de complir-se 100 anys de la seva primera exposició a París a la Galerie Pierre Mercier.

L’exposició, que es podrà visitar fins al 13 d'octubre del 2024, proposa enfocaments inèdits a l’obra de Fenosa, basats en nous criteris curatorials que s’estenen per les instal·lacions de la seu de la Fundació a el Vendrell, un palau renaixentista que possibilita incloure en el recorregut de l’exposició el jardí i el porxo de la primera planta. 

\'Atmosferes Futures\' reactiva el 125è aniversari d\'Apel·les Fenosa

Com a eix curatorial, es planteja un salt entretemps, del futur al passat. Al llindar del domini de la computació i els algorismes, perviuen propostes visionàries que ja plantejaven en segles precedents els enigmes humans dels temps per venir. Entre la distòpia i la intuïció d’espais temporals i vòrtex que salten entre els futurs i els passats i a l’inrevés, és possible generar noves formes relacionals des de la institució-museu. Tot i que Fenosa va ser un creador forjat en els corrents clàssics i submergit en els circuits avantguardistes de París des dels anys 20, la seva trajectòria es va apartar d’aquests corrent estilístics per a desenvolupar un sistema creatiu allunyar de circuits i modes. Fenosa va ser molt proper als valors de la naturalesa i la preocupació pel medi ambient i, a més, va sofrir molt de prop algunes de les pitjors guerres del segle X, la qual cosa es percep en el seu peculiar univers.

Al film La jetée de Chris Marker (1962), un home torna del futur per a transitar la seva pròpia mort davant la mirada del nen que va ser. El projecte sosté un diàleg entre l’obra de Fenosa i artistes contemporanis que també se signifiquen per inquietuds comunes: Fabiana Barreda, Anna Dot, Joaquín Jara, Eduardo Kac, Lugán, Michael Najjar, Marina Núñez, Saioa Olmo, Perejaume, Marcel Pey i Mapi Rivera.

 

336x280inclassificables

Interesatuko
zaizu
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88