El projecte Vides inesperades, que es podrà visitar fins al 7 de gener del 2024, aplega sis obres seleccionades que es distribueixen al llarg del recorregut del museu, des de la prehistòria fins a l’època moderna. Una pintura de Josep Maria Subirachs, procedent d’Artur Ramon Art, reflexiona sobre la mort al costat de la reproducció de la tomba d’una dona en avançat estat de gestació, de l’edat de Bronze, procedent de Minferri (Juneda). Més endavant, en una vitrina de l’àmbit ilerget, una escultura de Marta Pruna, de la Galeria Espai Cavallers de Lleida, mostra una dona forta i fermament arrelada al terra.
A les sales d’època medieval, una obra de Marie-France Veyrat, de la Galeria Atelier de Barcelona, evoca la creu com a símbol universal, dialogant amb una sèrie de creus romàniques. Una pintura de Josep Maria Garcia-Llort (Sala Dalmau, Barcelona), presenta una monja que confraternitza amb el dimoni, mentre al retaule gòtic del costat, sant Bartomeu i sant Miquel sotmeten la bèstia. De la Galeria Imaginart de Barcelona s’exposa una obra de Maria Eugenia Trujillo, una mena de custòdia amb icones relacionades amb la feminitat, que es podrà veure a un dels àmbits d’època moderna.
Finalment, l’obra de Lorenzo Fernández (Pigment Gallery) reflexiona sobre el concepte d’espoli de les obres d’art, en una de les parets buides que encara avui hi ha al museu des del 2021, quan es van haver de lliurar les obres en litigi procedents de les parròquies de la Franja.