Banner-Flama-1280x150px_v1-cat-1

Erakusketak

'MORTALS (Preludi)': La vellesa, la pèrdua i el record a ACVIC

MORTALS es va iniciar al 2020 com a una iniciativa artística sobre la mort i la vida per crear espais per reflexionar sobre l’envelliment, l'acompanyament, la mort i el dol

\'MORTALS (Preludi)\': La vellesa, la pèrdua i el record a ACVIC
bonart vic - 02/11/23

ACVIC presenta, fins al 27 de gener del 2024, MORTALS (Preludi), una exposició sobre la vellesa, el record i la pèrdua que exhibeix obres d’Albert Potrony en diàleg amb altres artistes, i que ha comissariat el propi Potrony junt amb  la gerent d’ACVIC Maite Palomo i la gestora cultural Roser Sanjuan.

L’exposició, organitzada i produïda per ACVIC, compta amb la col·laboració del Morera. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida, la Fundació Suñol, l’Escola Vic Centre (Vic), el Centre d'Art la Panera, el Museu d’Art Medieval (MEV) i La Kaseta Ideas Factory. Es podrà veure fins al 27 de gener de 2024. 

La mostra s’estructura en tres eixos temàtics: les cures, l’envelliment i la dependència; la pèrdua, el record i la memòria; i l’imaginari del cementiri com a un espai per a la vida. A banda de les obres de Potrony, que n'és l'artista principal, participen en la mostra Rosa Amorós, Susana Casares, Alex Gifreu, Alicia Santamaria, Anna Vilamú Bosch-Associació Abilis, Adriana Wallis i el col·lectiu Democracia.

Al voltant de l’eix de les cures, l’envelliment i la dependència, es podran veure obres com Per amor, d’Alicia Santamaria, un projecte de creació sobre les cures que parteix d’un context íntim; o Tránsitos, de Susana Casares, que reflexiona sobre la vellesa a través de la mirada de les cuidadores immigrants. També s’inclouen aquí 11 pòsters de La bona mort, de Potrony, amb la col·laboració d'Alex Gifreu, que volen ser una eina de reflexió i discussió sobre diferents aspectes al voltant de l'últim tram de la vida, la mort i el dol. 

Pel que fa a la pèrdua, el record i la memòria, l'exposició mostra una peça d’Adriana Wallis creada amb objectes ‘orfes’, que es venen a plataformes com Ebay, totes elles amb l’etiqueta de “rare et magnifique” per transformar-les.

A part d’obres ja produïdes, la mostra exposa dues obres de nova creació, que han comptat amb la col·laboració d’alumnes i docents de l’Escola Vic Centre que han investigat sobre la mort, la pèrdua i els rituals funeraris, de la mà d’Albert Potrony. Una d’aquestes dues obres és Morir i Jugar que explora la possibilitat d’imaginar el cementiri de Vic com un espai per a la vida, la conversa, el record i l’aprenentatge. Per altra banda, Rosa Amorós, amb les peces Crani petit i Crani UAP ens apropa a un dels símbols més universals de la mort, la calavera mentre que Anna Vilamú Bosch, en col·laboració amb l’Associació Abilis, instal·larà una pancarta en creuar el Pont Nou de les Adoberies sobre el Mèder que treballa el dol qüestionant la institucionalització de la mort i el tractament social que se’n fa.  

Albert Potrony ha desenvolupat des dels anys noranta, al Regne Unit, una trajectòria artística des del llenguatge audiovisual i la instal·lació, a la vegada que du a terme projectes d'art social al voltant de temàtiques com el joc, les diferents masculinitats o les cures, la mort i el dol. La seva pràctica explora també els paràmetres de la col·laboració i la cocreació amb diferents col·lectius amb i sense situació de vulnerabilitat, a través d'institucions com Serpentine Galleries, Tate Gallery, Gasworks, Camden Arts Centre , Young V&A, The Foundling Museum (a Londres), Louisiana Museum of Modern Art (Humlebæk), Fundació Serralves (Porto), Arnolfini (Bristol), Centre d'Art La Panera-Fundació la Caixa (Lleida), Fundació Pilar i Joan Miró - CAC Palma (Palma de Mallorca) o BALTIC Center for Contemporary Art (Gateshead).

FD_Online_BONART_180X180180x180

Interesatuko
zaizu
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88