Les Sales d'exposicions del primer pis i del segon pis de la Casa de la Cultura de Girona, INSPAI i Festival Visa pour l'Image de Perpinyà van inaugurar el 7 de juliol a les 19:00 hores de la tarda les exposicions del Visa pour l'Image Días eternos d'Ana María Arévalo i An outsider d'Eugène Richards.
Per una part, l'exposició d'Ana María Arévalo Gosen (Caracas, 1988), presenta el projecte Días eternos (El Salvador i Guatemala, 2017- 2022), que consisteix amb una sèrie de fotografies sobre les condicions de vida de les dones a la presó a Amèrica Llatina. Aquesta exposició ha estat guanyadora de diversos premis, entre els quals destaquen el premi Lumix Photo i el Premi Leica Oskar Barnack el 2021 i el Premi Camille Lepage a VISA pour l'IMAGE 2021.
L'artista utilitza la narració visual per defensar els drets de les dones i altres qüestions socials i ambientals. El seu treball és fruit de la combinació d'una investigació rigorosa amb històries íntimes, i pretén crear un impacte positiu per a un canvi social a llarg termini, a través d'una narració emocional, directa i honesta. Actualment, Ana María és membre del National Geographic i membre del col·lectiu Ayün Fotógrafas.
Pel que fa al projecte An outsider d'Eugène Richards podria semblar un treball cronològic de la seva carrera professional, des dels seus primers relats fotogràfics al sud-americà el 1969 fins que va tornar al delta d'Arkansas el 2019. Alguns dels temes que tracta Richards és la pobresa americana, la difícil situació dels discapacitats mentals, el cost humà de les drogues, de la guerra, el càncer d'una dona, entre d'altres. Per suggeriment del seu fill Sam, Richards va començar a buscar les fotos que havia fet durant aquest període i el seu propi fill el va orientar cap a una manera alternativa de publicar i de parlar que és a través de l'Instagram. Segons el fotògraf "aleshores, em va trucar en Jean-Francois. Aquest és un home a qui no li importa qui ets, quina edat tens, d'on ets, quina és la teva identificació de gènere, sempre que intentis dir la veritat. El seu interès per les meves fotografies, juntament amb el tracte tendre que em van fer en Sam i la meva dona Janine, em van fer tornar a treballar."