El 13 d'agost va morir l'artista d'origen britànic resident en els darrers anys a Cadaqués, Arvon Wellen a l'edat de setanta-nou anys. Wellen va morir pacíficament envoltat de la seva família després d'una llarga batalla contra el càncer. Nascut el 1944 a Dorset, a la costa sud d'Anglaterra, Arvon va estudiar a Bournemouth & Poole College of Art, Leicester Polytechnic, London University i el Royal College of Art. Arvon va ensenyar a la Chelsea School of Art de Londres entre 1978 i 1984, i al Maidstone College of Art de 1980 a 1984. El 1984 va ser nomenat professor titular a la Universitat Anglia Ruskin de Cambridge, on va ser líder de camp i cap de gravat, especialitzat tant en gravats com en llibres d'artista.
Després de deixar l'ensenyament formal l'any 2000, Arvon va treballar com a artista independent, gravador, llibreter, pintor i fotògraf. El seu interès per la narració i el teatre també el va portar a fer pel·lícules, treballant amb companyies com ADEC a Cambridgeshire, Youth Dance England i Lantern Dance Theatre Company a Ely. El 2014, acompanyat de la seva dona Jude, Arvon es va traslladar a temps complet a Cadaqués, Catalunya; Havien passat molts anys visitant-se, havent-se enamorat del pintoresc poble costaner durant el seu primer viatge l'any 1997, quan Arvon va ser escollit per a un "Premi Mini Print International de Cadaqués". El trasllat d'Arvon a Cadaqués no va ser motivat pel desig de sol, sinó més pel sentit de comunitat, unint-se a amics, artistes i escriptors consolidats, tant locals com d'arreu del món, que s'hi van establir. Els anys de formació d'Arvon van ser marcats per les visites a la col·lecció etnològica de Pitt Rivers, on va estar especialment influenciat per l'art africà.
Més tard va desenvolupar una passió pels manuscrits, els gravats japonesos i els llibres impresos a la British Library i al Victoria and Albert Museum. Les visites a Itàlia i Espanya van ampliar el seu interès per l'art medieval i renaixentista italià i per la pintura romànica catalana. Aquestes influències sovint es poden veure al llarg de la seva obra. Durant la seva educació, Arvon va conèixer els llibres d'artista gràcies a la instrucció de Rigby Graham, un artista i professor que treballava a la Politècnica de Leicester. L'entusiasme de Rigby va portar a Arvon a conèixer més sobre el procés d'impressió, i el va portar a treballar com a impressor i dissenyador en pràctiques en una petita empresa d'impressió prop de la ciutat de Londres.
Avon, escultor i gravador
Wellen es va formar com a escultor i gravador. Gran part de la seva obra té una presència tridimensional, que va des de les seves petites escultures de fusta i metall, fins a les seves pintures i estampats amb formes de paper retallades. Els seus primers treballs van ser influenciats per escultors anglesos com Kenneth Armitage (1916– 2002), Michael Ayrton (1921–1975), Lynn Chadwick (1914–2003) i, en particular, George Fullard (1923–1973); Tanmateix, va ser especialment influenciat per l'obra d'Antoni Tapies (1923–2012) on els límits entre dues i tres dimensions estaven menys estrets. Temàticament, la narració d'històries és una part integral de les impressions en capes d'Arvon. Es va inspirar en molts membres femenins forts de la família durant la seva infància, i això va provocar un gran interès per la representació de les dones en l'art. Sovint va estudiar el paper de les dones treballadores històriques i aquest es va convertir en un tema central dels seus projectes al llarg de la seva vida laboral.
Sempre s'ha inspirat en la vida de les persones i en la vitalitat de les relacions humanes, observades a través de traces i marques fetes per una varietat d'artefactes i processos, inclosa la fotografia. Es va interessar especialment per les empremtes de l'existència humana deixades pels documents, però també per les qualitats de les tècniques de creació de marques, la cal·ligrafia, les formes de les lletres i el tipus. Arvon tenia un gran interès per la ciència i la tecnologia i la seva relació amb la història, així com amb la societat contemporània. Era conscient de la manera com el mite modifica les actituds i de la manera en què les idees, així com els artefactes, es descarten i es poden amagar en part per la història més recent, creant capes així com una seqüència d'esdeveniments.
Aquestes idees són paral·leles al seu ús de capes, que es mostren a través d'altres capes, tant en forma de colors transparents com en forma de capes reals de paper o acetat. Un gran respecte pels diferents mitjans de l'art va portar a Arvon a produir obres en una varietat de mitjans i tècniques, inclosa la gravació; el llibre de l'artista i el vídeo. Wellen va ser implacable com a artista i va prosperar amb els seus projectes, treballant cada dia, explorant sempre les seves idees i resolent problemes. Va mantenir aquest enfocament fins als darrers dies de la seva vida. L'artista britànic va exposar en més de 100 galeries i museus internacionals, a països com França, EUA, Espanya, Regne Unit, Malta, Rússia, Corea i el Japó. Entre els seus molts èxits, Arvon va tenir l'honor de rebre un "Premi Atlante / premi per a la gravació" del Museo De Gravado Á Estampa Dixital de Galícia (2017) i un premi "Excel·lència" a l'Exposició Internacional de Mini Print d'Awagami (Japó) (2017). A Arvon li sobreviuen la seva dona Jude i les seves dues filles, Alessandra i Vittoria.