728x90

Erakusketak

Suse Benedict Stoisser "Pink Cloud. Misteris Insondables" a l'església de Sant Llorenç

Suse Benedict Stoisser \
bonart bescanó - 28/03/23

Fins al dilluns 3 d'abril es podrà visitar la instal·lació de l'artista austríaca Suse Benedict Stoisser Pink Cloud. Misteris Insondables a l'església de Sant Llorenç de Bescanó.

A partir del 27 de març es pot visitar la instal·lació com també es duran a terme visites guiades a tots aquells que ho desitgin.
La instal·lació de Stoisser es pot interpretar de vàries formes: per una part, l'artista ens proposa veure el món a través de les seves ulleres de vidres de color rosa, i per l'altra també ens pot fer pensar com una metàfora de l'anomenada Cloud, el sistema d'emmagatzematge de dades, que ella considera "una eina molt útil, però que al mateix temps ens pot portar nous riscs i amenaces". Segons Stoisser "altres persones, en canvi, ho relacionen simplement amb els núvols que cobreixen el cel, tapen el sol i descarreguen la pluja.".

Amb aquesta exposició a l'església de Sant Llorenç l'artista crea un ambient "que vol estimular als visitants a contemplar no solament l'obra sinó a contemplar-se a si mateixos" assenyala Suse.

També podem apreciar l'ambivalència de l'obra de Stoisser, ja que es pot interpretar de vàries formes depenent de l'espectador.
A l'inici de l'exposició podem apreciar en l'exedra de baptisme de l'església una peça inspirada en la pila baptismal i l'aigua, que ens pot fer pensar en els canvis i transformacions que es poden produir en les nostres vides.

Mentre que a la nau principal es pot apreciar una sèrie de panells verticals fets amb paper que semblen cortines, amb pintures que mostren pedres tallades. Segons l'artista "normalment en l'església solem trobar cortines, que a vegades serveixen només d'element decoratiu, i que no volen tapar res. En les cortines de Stoisser de la sèrie Mur de les il·lusions, el mur pot interpretar-se com un obstacle, un repte o un misteri en la nostra vida. Alguna cosa que vol captar la nostra atenció més enllà del que realment amaga, o del que podríem cercar al darrere".

A la part lateral dreta de l'església també es pot visitar la instal·lació titulada Maria i Jesús, en la que l'artista desplaça dues estàtues dels seus pedestals i estableix una mena de diàleg entre mare i fill. Dins aquest marc narratiu, inventat i temporal, està parcialment tapat amb tires de metacrilat manipulat i translúcid, de manera que no ens deixa tenir una visió nítida sinó distorsionada del que hi ha al darrere d'aquesta "cortina" transparent, les vores de la qual hi ha reproduïdes.

Unes sabates de diferents colors que vindrien a simbolitzar la part "empàtica" d'aquesta relació entre mare i fill.
En el centre de l'altar hi ha col·locada una petita pedra titulada Social media/me too, en la que hi ha reproduïda un hashtag fet amb un material amb superfície reflectant que fa de mirall.

Cal recordar que aquesta exposició es va inaugurar el 26 de març amb motiu de la segona edició de la Mostra d'Art Contemporani i Emergent de Bescanó 2023, en la que hi van participar un total de 25 artistes d'art d'arreu de Catalunya.

La mostra va estar organitzada per l'Ajuntament de Bescanó, Bonart Cultural i l'empresa Inknova de la Cellera de Ter. La comissària de l'exposició ha estat Alexandra Planas i Camps, gestora cultural i col·laboradora de la revista Bonart.

GC_Banner_TotArreu_Bonart_180x180BonartBanner180x180_curtmetratge

Interesatuko
zaizu
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88