PalauRobert_Leonor_970x250

albisteak

La revista bonart sorteja entre els seus subscriptors 12 entrades dobles per visitar l'exposició de Carrie Mae Weems al KBr Fundació MAPFRE

La revista bonart sorteja entre els seus subscriptors 12 entrades dobles per visitar l\'exposició de Carrie Mae Weems al KBr Fundació MAPFRE
bonart barcelona - 30/11/22

La revista bonart sortejarà entre els seus subscriptors 12 entrades dobles per visitar l'exposició de Carrie Mae Weems a KBr Fundació MAPFRE Barcelona Photo Center. La visita tindrà lloc el dia 15 de desembre a les 17:30 h. Amb aquest sorteig, la revista bonart vol celebrar el nadal amb el seus subscriptors, agraint-los la seva fidelitat i compartint la visita a l'exposició fotogràfica de la temporada a Barcelona.

Carrie Mae Weems Un gran gir dins del possible revisa cronològicament l'obra de la fotògrafa C.M. Weems (Portland, Oregon, 1953) coneguda sobretot pel treball fotogràfic que desenvolupa des de fa prop de quaranta anys. Des dels seus inicis, Carrie Mae Weems ha explorat temes relacionats amb la identitat de gènere, de vegades des d’un punt de vista íntim i familiar, com a la sèrie Family Pictures & Stories, entenent l’espai domèstic com el lloc per presentar assumptes relacionats amb la tradició, la família, la monogàmia o les relacions personals. Aquest tipus de treball ens presenta una artista amb un fort compromís polític que reflexiona sobre els usos i els abusos de poder a l’esfera privada. Però Weems no es queda només a l’espai privat. A les seves sèries sobre Àfrica reflexiona sobre com al llarg de la història ha estat vist l’Altre, entès com aquell que no forma part d’una cultura dominant, blanca, que ha creat narracions quant a raça, gènere i classe que no es corresponen amb la realitat d’aquest altre i transmeten un relat d’opressió i racisme. Són aquestes narracions històriques les que Weems tracta de reelaborar amb la seva obra.

L’obra de Weems transcendeix el que és particular i reflexiona sobre un passat complex que es projecta amb esperança cap al futur i que connecta diverses generacions. Sovint en els seus treballs, l’artista es presenta com una nova narradora de la història, de vegades de manera literal, perquè es fotografia ella mateixa d’esquena en moltes escenes, com un personatge anònim, una dona, un cos negre present/absent en una actitud performativa que l’ha acompanyada sempre des que va estudiar dansa al començament de la seva carrera.

Carrie Mae Weems viu i treballa a Siracusa, Nova York, i va iniciar la seva trajectòria artística l’any 1974 estudiant fotografia i disseny al City College de San Francisco. Un any després va viatjar a Europa i, en tornar, el 1978, va començar a treballar com a assistent a l’estudi d’Anthony Barboza i a investigar en profunditat artistes negres, d’entre els quals la figura de Roy DeCarava la va captivar. Entre el 1984 i el 1987 va estudiar folklore a la Universitat de Califòrnia, a Berkeley. El 1993-1994 es va traslladar a París, on va rebre el seu primer encàrrec important, de Weston Naef i el Getty Museum. Actualment és una de les artistes vives més reconegudes del panorama artístic nord-americà gràcies a un corpus de treball complex que inclou diferents disciplines, com fotografia, text, audiovisuals, instal·lacions, imatges digitals, performance o vídeo. Ha participat en nombroses exposicions individuals i col·lectives, per exemple al Metropolitan Museum of Art i al Solomon R. Guggenheim Museum, a Nova York; al Frist Center for Visual Arts, a Nashville; o, a Espanya, al Centro Andaluz de Arte Contemporáneo de Sevilla, entre molts altres llocs.

PB_Online_BONART_180X180M_Online_BONART_180X180-25

Interesatuko
zaizu
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90