PB_Online_BONART_1280X150

lehiaketak

Ignasi Aballí i Eva Fábregas, els artistes catalans més destacats a Art Basel 2022

Ignasi Aballí i Eva Fábregas, els artistes catalans més destacats a Art Basel 2022
Luz Massot basel - 06/07/22

La nova edició de la fira més important del circuit artístic internacional, Art Basel 2022, ha restablert amb èxit una “nova normalitat”, malgrat la incertesa del mercat. Llargues cues de col·leccionistes i professionals famolencs d’art  de l’art per entrar en les diferents localitzacions i ser els primers a veure i adquirir l’obra del seu artista predilecte. Durant el primer dia VIP de Art Basel, la mega galeria Hauser & Wirth va dir que va vendre una versió d'acer de 1996 de la icònica escultura Spider de Louise Bourgeois per 40 milions de dòlars.

Liste, destinada a les propostes joves, va ser la primera fira a obrir el 13 de juny a les 11 del matí. Enguany hi van participar per segon any consecutiu Bernat Daviu i Joana Roda, de Bombon Projects (Barcelona). Un dels requeriments de la fira és participar amb un sol artista o amb un diàleg de dos com a màxim. Bombon va presentar un solo booth de l'artista Eva Fábregas –nascuda el 1988 a Barcelona i amb estudi a Londres, on resideix– l a qual ja havia exposat a la sala de la galeria barcelonina les seves colorides escultures. A Suïssa vam poder veure una selecció en la línia d’aquestes escultures de colors pastels i d’aparença dura, però suaus, en la part central del booth. Aquestes formes orgàniques fan pensar en òrgans sexuals, en úters i altres parts humanes tan vives que, en alguns casos (les peces anomenades Sheddings o "vessaments"), semblen supurar o desprendre matèries orgàniques. De les parets penjaven una sèrie de dibuixos que acompanyaven les escultures, plasmant en un pla bidimensional l'univers de les figures de Fábregas. La mostra va suscitar un gran interès per part del coleccionistes, va ser un èxit rotund.

A les 3 de la tarda del 13 de juny seguia la ruta amb la inauguració de l'aclamat Unlimited, la secció de la fira que acull els projectes artístics de gran escala, gairebé monumentals, a cura de Giovani Carmine, comissari de la 54a edició de la Biennale de Venècia en 2011.

En aquesta seu exposava Ignasi Aballí, nascut el 1958 a Barcelona, on viu actualment, i que va ser seleccionat aquest any per representar el pavelló d’Espanya en la 59a Biennal de Venècia. En aquesta ocasió les galeries Elvira Benítez i Nordenhake – amb las quals treballa- van presentar una instal·lació realitzada amb fotografies  retallades pertanyent a la sèrie Polyptics, la qual va evolucionar a partir d'una sèrie anterior que també feia servir diaris com a material principal. En el cas d'Horitzons, totes els retalls de premsa seleccionats contenen diverses imatges del cel i la mar en composicions de paisatges que reflexionen al voltant de nocions de restriccions i finals. L'obra s’acobla a manera d’un trencaclosques en el qual totes les peces individuals han de col·locar-se correctament perquè la totalitat pugui ser assimilada. Aquí, en la instal·lació, els espectadors ocupen un espai imaginari on la seva posició és similar a estar parats a la vora de la costa: veient la unió del cel i la mar al llarg de la línia de l'horitzó.

Imatge: Horizonts. Fotografia Impressió digital. 700x2400 cm. Cortesia de Galeria Elvira Benitez i Galerie Nordenhake

M_Online_BONART_180X180-25Ver_llover_Bonart_180x180 px

Interesatuko
zaizu
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90