El 3 de juny, el Bòlit. Centre d'Art Contemporani de Girona inaugura una exposició sobre els oracles en l'era de la intel·ligència artificial. Sota el títol, Biennal 2064 la mostra presenta algunes d’aquestes esquerdes i singularitats sorgides durant els darrers quaranta anys, com les accions de Kriska Li als anys trenat, els fets de la sonda Voyager, l’anarcronisme, els corrents psíquics dels quaranta i cinquanta, els AIconostàsics; experiments destinats a malmetre l’auguri, a interrompre la predicció, a desertar del futur.
Biennal 2064 aplega els projectes de recerca de Roc Albalat, Clara Boj i Diego Díaz, María Cañas, Col·lectiu Estampa, Núria Giménez Lorang, Jorge Luis Marzo, Júlia Montilla, Àngela Novo, Roc Parés, Arturo fito Rodríguez.
L'exposició parteix de la idea que quan els oracles prediuen el futur, descarten del present tot allò que no el fa possible. Alhora, s’orienten a editar el passat només amb relació a la predicció que han fet. Això té lloc ara mateix, i ens permet veure què passa amb la memòria en un règim de dades revolucionari en què les imatges dipositàries de la vida s’han fet vidents i diuen coses que no sabem. La governança algorísmica de les darreres dècades ha pres el relleu dels antics oracles. Els nous auguris, que acumulen patrons per predir el futur, descarten del present tot allò que no ho fa possible.
Al Bòlit_LaRambla, se'n poden veure i sentir algunes noves sibil·les. En consultar-los sobre la passada Biennal 2064, el gran esdeveniment de l'art immersiu, van acabar parlant d'obres oblidades, de sinergies marginals, de visions descartades al llarg de quaranta anys. Una mostra d'aquestes “esquerdes” eliminades del relat industrial de la cultura són les que es podran trobar al Bòlit_ PouRodó, així com les esmentades accions de Kriska Li i els fets de la sonda Voyager, les exposicions “descartades” que tractaven de dinamitar la cultura de la cancel·lació… experiments destinats a fer malbé les dades, a interrompre la predicció, a desertar del futur.