BANNER_Bonart_ROSER-BRU-1280x150

albisteak

La revista Bonart dedica el seu número 195 a la 59a edició de la Biennal d’Art de Venècia

La revista Bonart dedica el seu número 195 a la 59a edició de la Biennal d’Art de Venècia
bonart girona - 10/04/22

La revista bonart publica el seu número 195 –corresponent als mesos de març a setembre– i dedica el seu tema central a la 59a edició de la Biennal d’Art de Venècia i el projecte produït per l’Institut Ramon Llull que, amb el nom de Llim, posa en primer pla l’aigua i el vidre. Llim és la proposta amb què Catalunya participa en la Biennal de Venècia, un projecte comissariat per l’investigador Oriol Fontdevila amb obra de l’artista Lara Fluxà, que posa l’aigua i el vidre com a elements consubstancials de la història de la ciutat.  Jordi Grau parla amb Oriol Fontdevila, Jordi Garrido escriu sobre la proposta de Lara Fluxà i el seu treball i Albert Mercadé respassa les cinquanta-nou biennals de Venècia i la participació catalana.

D'altra banda, aquest número planteja un joc visual entre les cobertes i portades. Dona Situació Límit de Colita il·lustra la coberta del bonart gràcies a la col·laboració del Archivo Colita Fotografia i Galeria RocioSantaCruz. Isabel Steva Colita (Barcelona, 1940) és una de les fotògrafes catalanes més importants del segle XX i una de les màximes representants de la fotografia reivindicativa i urbana de la Barcelona dels anys setanta. La portada del bonart està dedicada a Evdokim Perevalsky (Kíiv, Ucraïna, 1970). Format a l’Acadèmia de Taràs Xevtxenko i a l’Acadèmia de Belles Arts de Kíiv, el 1997 es trasllada a Catalunya, on resideix des de llavors. Als seus treballs destaquen les construccions urbanes i la ciutat com a representació orgànica de l’home i les seves vivències, la ciutat i els seus reflexos reals i metafòrics.

La revista Bonart dedica el seu número 195 a la 59a edició de la Biennal d’Art de Venècia

El Malart compta, per la seva banda, amb la coberta de Objectes transitables, 2000-2020 de MIAS Architects. Josep Miàs (Banyoles, 1966) arquitecte per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona que va treballar amb Enric Miralles com a arquitecte associat i l’any 2000 va fundar el seu propi despatx. Per últim, la peça Fata Morgana de Lara Fluxà ocupa la portada del Malart.

La revista Bonart dedica el seu número 195 a la 59a edició de la Biennal d’Art de Venècia

A més, el número 195 compta amb articles d'opinió de Marta Pol Rigau, Joan M. Minguet, Vicenç Altaió, Llum Massot, Aina Mercader, Natàlia Lloreta o David G. Torres. Trobem reportatges sobre André Ricard a càrrec de Lídia Penelo; sobre Remedios VAros a càrrec de Melisa Arzate; les propostes artístiques de Castell d'Aro per Conxita Oliver; el 75 anys del Museu Textil i molts d'altres.

La revista Bonart dedica el seu número 195 a la 59a edició de la Biennal d’Art de Venècia

El Malart s'obre amb el monogràfic a càrrec d'A*desk plantejat des de la possiblitat de desaprendre per imaginar alternatives viables i que compta amb les col·laboracions de Montse Badia, Maria Muñoz, Ana Alenso, Lúa Coderch, Judite Fernandez, Jordi Ferreiro o Leonides Martín, entre d'altres. 

Les exposicions de Lee Friedlander i Adolf Mas a la Fundació Mapfre, Jaume Plensa al Museu Ceret, Jordi Cano a l'ACVIC, els Català al Museu d'Història de Catalunya, Luis Claramunt a la Fundació Vila Casas i moltes altres exposicions i notícies omplen les pàgines de la revista d'aquest número.

 

 

 

Eude, genericBANNER_Bonart_ROSER-BRU-180x180

Interesatuko
zaizu
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88