“Bestiam”, de Martí Rom es pot veure a la Galeria Lleonart de Barcelona fins al 9 de juny del 2018.
El crític d’art José Corredor-Matheos defineix l’obra de Martí Rom des d’“un cert aire surrealista”. Partint d’aquesta idea, podem aproximar-nos al seu treball escultòric dins d’un concepte que va més enllà de la mateixa realitat, però això no impedeix que tinguem una opinió propera a la noció d’obra oberta, concepte atribuït al semiòleg italià Umberto Eco a mitjan anys seixanta, tot permetent que una obra, en aquest cas relacionada amb el món de l’art –ja que també servia des d’una òptica literària–, possibilita l’existència de diverses interpretacions.
El crític d’art Ramon Casalé diu que “Martí Rom és un artista que des dels seus inicis se sent identificat amb l’ocupació d’elements relacionats amb el reciclatge. Les seves escultures/objecte, acoblades gràcies a l’aparició de materials com ara el ferro, la fusta, l’alumini, el plom, la pedra i fins i tot, en determinats moments, amb el bronze, són els principals protagonistes de les seves creacions. El passat i més concretament els objectes vinculats a la terra, és a dir procedents de l’ambient rural –gràcies sobretot a les seves vivències al poble tarragoní de Mont-roig del Camp, on en la seva joventut va passar llargues temporades, coincidint amb Joan Miró, que també freqüentava aquesta localitat, amb el qual va mantenir una intensa relació–, li van servir d’inspiració en les seves escultures, moltes de les quals d’un gran contingut social. Al marge de l’escultura, també s’ha interessat per la pintura i el dibuix”.
A la imatge, detall de Gos que vigila els somnis de Martí Rom.