El Bòlit, Centre d’Art Contemporani. Girona organitza el dia 1 de juny el seminari “Com comunicar l’art contemporani? Bones pràctiques. Conclusions i resultats del projecte europeu ‘The Spur’”. Aquesta activitat, que es porta a terme al museu Es Baluard de Palma de Mallorca, s’emmarca en el projecte The Spur, que ha liderat des del 2016 el Bòlit.
L’esdeveniment, que ha comptat amb la col·laboració del mateix centre cultural de Palma de Mallorca, s’ha organitzat amb l’objectiu de generar un espai de debat a l’entorn de la comunicació de l’art contemporani i posar el focus en els punts de vista dels diferents agents que hi participen: gestors culturals, artistes i periodistes. Hi participen destacats artistes, crítics, directors de centres d'art i altres professionals de l'art contemporani, com els artistes Joan Morey i Daniel G. Andújar o la periodista Roberta Bosco.
La jornada inclou una taula rodona amb l’artista mallorquí Joan Morey i el galerista Tomeu Simonet en la qual debatran sobre les bones pràctiques en la comunicació de l’art contemporani, moderada per Nekane Aramburu, directora d’Es Baluard; o una conferència de la periodista Roberta Bosco, d’El País, especialitzada en art contemporani, sota el títol de La difusió de l’art contemporani en l’edat del silenci, en la qual es parlarà sobre plataformes, difusió i repercussió.
Aquesta tarda l’artista valencià Daniel García Andújar parlarà de com fer arribar l’art més enllà de les nostres fronteres, traspassar l’espai nacional i abastar la internacionalitat. Com a contrapunt a la lectura de García Andújar, Antoine Marchand, director del Centre d’Art Le LAIT (Albi); Murielle Edet, responsable de comunicació del Centre d’Art Le LAIT; Alejandro Alcolea, responsable de Comunicació d’Es Baluard, i Rahmouna Boutayeb, cofundadora del Bureau des Arts et Territoires (Montpeller), teixiran el relat local de la comunicació de l’art contemporani, una perspectiva amb la qual els diferents ponents treballen diàriament des de les seves posicions laborals.
La directora del Bòlit, Centre d’Art Contemporani. Girona, entitat que ha liderat el projecte, Carme Sais, ha obert la jornada avui amb una conferència sobre les accions desenvolupades al llarg dels dos anys de durada de The Spur, en la qual s’ha parlat de les conclusions i resultats del orojecte. Per últim, a mode de clausura, Massimiliano Scuderi, professor de la Universitat de Nuoro que ha moderat tots els seminaris del projecte europeu, traslladarà al públic les conclusions de la feina feta i les aportacions que The Spur ha suposat tant a escala europea com insular.
El d’avui serà el quart seminari que ha tingut lloc dins de The Spur ETACEC 1618, el projecte europeu que va rebre el 2016 el suport d’Europa Creativa i de l’Euroregió i que ha desenvolupat diverses accions en el marc de les arts visuals en els dos darrers anys a sis ciutats europees: Girona, Albi, Montpeller, Roma, Bratislava i Palma. Per a l’organització d’aquest darrer seminari “The Spur” ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Palma i del Govern de les Illes Balears.
El Bòlit_Pou Rodó ha organitzat una xerrada de tancament del projecte el dimarts 10 de juliol a les 19 h. En el marc de la jornada s’exposaran les conclusions i l’impacte que ha generat The Spur per la ciutat de Girona i pels diversos socis europeus.
The Spur 1618 és un projecte internacional en el camp de l’art contemporani i les indústries creatives impulsat pel Bòlit, Centre d’Art Contemporani. Girona en què també hi participen, com a socis, el Centre d’Art Le Lait (Albí), el Bureau des Arts et Territoires (Montpeller), l’Euroregió Pireineus-Mediterrània, Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma, l’associació Sputnik Oz (Bratislava) i la Fondazione per l’Arte – Onlus (Roma) i que compta amb el suport de l’Euroregió i el programa Europa Creativa de la Unió Europea.
El projecte, de dos anys de durada, ha inclòs diferents accions: un programa d’artistes residents internacional amb mentoratge, la realització d’estudis sobre les possibilitats de convertir espais urbans abandonats en espais creatius, la publicació d’una revista digital d’art contemporani, l’edició d’un llibre final amb el recull de models i referents del projecte, i la programació de seminaris en els diferents països participants.