Koldo Sebastián exposa ”Calignometries” al Museu Pablo Gargallo de Saragossa fins al 24 de juny del 2018.
Segons la comissària de l’exposició, Raquel Medina, “el projecte Calignometries és el precedent d’altres sèries que es creen en la trajectòria de Koldo Sebastián del Cerro des de finals dels anys 80 (Acoples, Módulos para una estructura flexible, Dédalo, mexuar...), etapes d’una evolució coherent a través de la qual l’autor ha anat construint i afirmant la seva identitat”.
Koldo Sebastián del Cerro és un home metòdic, com bé es pot veure en tota la seva obra. A més, és perfeccionista i té una mentalitat propera a l’ascetisme i l’espiritualitat orientals. Raquel Medina el va conèixer l’estiu del 2005 “gràcies a uns cartells que anunciaven una petita exposició seva a Cadaqués, on jo comissariava una exposició de Modest Cuixart. Em va atraure poderosament l’estètica austera però plena d’enigma i la poètica intrínseca d’aquella imatge”.
Per mostrar l’exposició Calignometries, el Museu Pablo Gargallo ha necessitat una dràstica relectura: 3 sales i 3 blocs argumentals que han plantejat, segons Raquel Medina, “un recorregut invers a l’ordre cronològic, de manera que la mostra culmina amb l’origen del projecte. Res està improvisat. En tot moment hi ha una intenció expressiva i comunicativa. A tot cal afegir l’objectiu didàctic lligat amb la seva professió (especialista en pedagogia terapèutica), que ell sempre considera essencial”.
A la imatge, Calignometrias. La tensió de l’equilibri.