40_MNACTEC_Banner-1280x150

Exposicions

La Galeria dedica una exposició a la ciutat que no dorm mai

La Galeria dedica una exposició a la ciutat que no dorm mai
El 2008, amb motiu del desè aniversari de La Galeria de Sant Cugat del Vallès, el galerista Jordi Batlle es va treure del barret la idea de fer un viatge a Menorca amb quatre artistes habituals de la sala: Didier Lourenço (Premià de Mar, 1968), els germans bessons Josep i Ramon Moscardó (Barcelona, 1953) i Jaume Roure (Solsona, 1959). “Es tractava de proposar una cosa diferent, atractiva, de provocar una convivència i una posada en comú entre creadors de la galeria per propiciar la realització d’un seguit d’obres ex professo per a una exposició.” El resultat va ser un èxit i el 2014, amb motiu del 16è aniversari, el galerista repetia l’experiència i impulsava el projecte (4x4), quatre viatges, durant les quatre estacions, als quatre punts cardinals: Granada, Cadaqués, Labastida (la Rioja) i París. Aquesta segona experiència, que va cristal·litzar amb una mostra amb més d’un centenar de peces, deixava el terreny preparat per a un tercer viatge. Un periple d’uns deu dies. “Sempre havia tingut al cap creuar l’Atlàntic amb aquests pintors. De fet, tots ells ja hi havien estat; alguns d’ells fins i tot junts, i en una exposició o altra havia vist quadres seus sobre Nova York. Però m’atreia el fet de poder-ne fer una de monogràfica amb tots plegats”, argumenta Batlle. És així com neix 20 anys a 4 mans. NY. El periple a la ciutat que no dorm mai, que s’allargà uns deu dies, es va fer l’estiu passat, durant el mes de juliol, amb Lourenço i els germans Moscardó. En Roure finalment no hi va poder viatjar, “però –segons el galerista–, com que ja coneixia la mecànica del viatge i de la mostra i, a més, acostuma a treballar amb fotografies i imatges que troba a la xarxa, vam estar preparant l’estada i vam estar connectats un cop érem allà”. Aquesta experiència col·lectiva a quatre mans s’ha traduït en una mena de relat conjunt, amb un grapat d’imatges en format postal, realitzades in situ i enviades per correu a la galeria (en aquest cas, Roure va preparar les postals abans perquè es poguessin enviar des dels Estats Units); pintures de mides i tècniques variables sobre diferents suports; quaderns de dibuixos; escultures, emulant l’arquitectura i l’urbanisme de la Gran Poma; a més d’una sèrie de plats de ceràmica esmaltats, realitzats posteriorment a Vilafranca del Penedès. “Tot i que és evident que existeixen diferències generacionals i de plantejament estètic entre ells –puntualitza–, hi ha molt de respecte per la feina de cadascun; és molt enriquidor veure com intercanvien punts de vista, reflexions, als museus que visitem o en les llargues passejades.” Batlle, que participa i conviu amb els artistes en aquestes estades creatives, continua: “Jo els suggereixo possibles temes, formats i quantitats de peces amb vista a l’exposició, però després cada un d’ells fa el que vol i és quan t’adones que, davant d’un mateix paisatge o viatge, cada creador veu i experimenta una cosa diferent. Aquesta és justament la riquesa de la proposta.” La mostra 20 anys a 4 mans. NY, que s’emmarca en els actes del vintè aniversari de La Galeria de Sant Cugat del Vallès, es pot visitar fins a mitjan juliol. A la imatge, detall de Les demoiselles de New York.
Banner-Flama-180x180px_v1-cat-120241120_Dones_Bonart_180x180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88