BW24_Revista-Bonart_5

Exposicions

"Prop de Hollywood. Fotografies de Claudi i Frederic Gómez Grau" a La Filmoteca

\
bonart barcelona - 07/06/18
Els germans Claudi i Frederic Gómez Grau van abocar la seva mirada fotogràfica al Hollywood que va aterrar prop de la seva Cervera natal a partir dels anys seixanta. Amb les seves càmeres, van immortalitzar els rodatges de Doctor Zhivago, Lawrence d’Aràbia, Patton o les superproduccions de Samuel Bronston amb espectaculars fotografies de plató que han estat donades per la seva família a la Filmoteca de Catalunya. Gràcies a aquestes imatges, el cel d’Ava Gardner, Sophia Loren o Charlton Heston sembla a tocar dels dits. Són més de 6.000 fotografies de rodatges de produccions internacionals i espanyoles que s’estan catalogant i digitalitzant, una mostra ben representativa de les quals es presenta ara en aquesta exposició. La mostra s’inaugura el dia 7 juny i es podrà visitar tot l’estiu, fins al 16 de setembre. Està dividida en sis àmbits i se centra en deu superproduccions nord-americanes rodades en escenaris espanyols: els films històrics produïts per Samuel Bronston Rei de reis, 55 dies a Pequín, El Cid, La caiguda de l’Imperi romà i El fabulós món del circ; les dues epopeies de David Lean Lawrence d’Aràbia i Doctor Zhivago; la comèdia de George Cukor Travels with my Aunt; el biopic dirigit per Franklin Schaffner Patton, i el western de Richard Sarafian Man in the Wilderness. L’exposició, que pretén introduir al visitant en els respectius platós de rodatge, també exhibeix filmacions amateurs que Claudi Gómez Grau va fer dels rodatges d’algunes d’aquestes superproduccions. Aquests materials han estat digitalitzats pel Centre de Conservació i Restauració de la Filmoteca de Catalunya. Els germans Gómez Grau van documentar amb les seves magnífiques fotografies el rodatge de La caiguda de l’Imperi romà, i també van ser testimonis del declivi d’un altre imperi, el de Hollywood, que buscava mà d’obra barata a l’Espanya dels seixanta per rodar les superproduccions de Samuel Bronston. Mirava així de fugir de l’evident decadència de la fàbrica de somnis, que també es reflectia en els temes i personatges de les seves ficcions. Un estat de coses que il·lustra la selecció de films del cicle que complementa l’exposició: La caiguda de l’imperi de Hollywood. A la imatge, Sphia Loren.
M_Online_BONART_180X180-25180x180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90