El Centre d'Art Contemporani La Sala de Vilanova i la Geltrú acull fins a l'1 de juliol l'exposició Gran Hall, un projecte acústic de Vacca.
Gran Hall exposat al hall – d’aquí ve el nom – d’entrada del Museu de Granollers el 26 de setembre de 1997 dins l’exposició Dies Irae, i en una única audició, el dia de la inauguració. La peça incorporava fragments de l’òpera Tristan und Isolde de Richard Wagner a discreció que en les posteriors versions van ser eliminats. Gran Hall funcionava ja amb 3 equips de reproducció cíclica i aleatòria de so enregistrat.
Gran Hall és un treball construït fins ara per onze versions diferents realitzades entre el 1997 i el 2018, aquesta última al Centre d’Art Contemporani La Sala de Vilanova i la Geltrú. Totes elles són apropiacions musicals que es construeixen com un collage – Vacca en modifica parts, hi interposa elements, n’elimina fragments – tot formant noves composicions, noves partitures, en realitat i paradoxalment sense que hi hagi res de nou. Un gran banc de sons amb el nexe comú de pertànyer a l’entorn de la nota musical Fa. Vacca opta per donar un altre gir a la qüestió sobre l’originalitat de l’obra d’art: autoversionar-se.
Vacca (Granollers, 1954) és un artista amb una trajectòria de més 30 anys que treballa en els marges del conceptual, experimentant amb la incidència del so com a mitjà artístic. Descendent d'una família de músics de jazz. Opta per l'art contemporani esgarrant la tradició. Ubica el seu treball entre la destresa i el desastre.
Foto Roc Pont.