GA_Online_BONART_1280X150

Notícies

Cork, disseny, vi i cava es donen la mà en el concurs EnoDesign Experience

Cork, disseny, vi i cava es donen la mà en el concurs EnoDesign Experience
bonart madrid - 28/06/18
Cork, disseny, vi i cava es donen la mà a la primera edició del concurs EnoDesign Experience Iniciativa Cork, agrupació d'associacions i institucions del sector del suro a Espanya, presenta la primera edició del concurs EnoDesign Experience. El certamen, dirigit a dissenyadors professionals, busca reivindicar el valor del tap de suro com a element experiencial en ampolles de vi i cava. La I edició d'EnoDesign Experience arranca amb la col·laboració de la DOP Cava i la DOCa Rioja. Un total de deu dissenyadors, dividits a parts iguals entre vi i cava, i elegits per un jurat format per membres d'Iniciativa Cork, ha gaudit com a punt de partida d'una experiència enològica sensorial i inspiradora a la DOP Cava i DOCa Rioja, respectivament. L'experiència a la DOP Cava va comptar amb la visita d'enclavaments tan coneguts com Caves Llopart o la bodega Can Ràfols dels Caus. En ells es van realitzar catas i tallers per introduir-se plenament en el món del cava amb els cinc sentits. De la mateixa manera, altres cinc creatius gràfics van poder estimular la seva inspiració a la DOCa Rioja visitant bodegues tan reconegudes com el Campo Viejo, Contino, Viña Real i Marqués de Riscal. Els deu dissenyadors seleccionats tenen fins al proper 6 de juliol per poder treballar en les seves propostes de disseny sobre tap de suro -cava o vi-. Una vegada conclòs el termini de lliurament, els dissenys es publicaran als perfils d'Instagram, Facebook i Twitter d'Iniciativa Cork. El nombre de "M'agrada" que obtingui cada projecte en els dos comptes suposarà un 50% de la valoració final. El 50% restant serà resolt a través de la votació del jurat d'experts d'Iniciativa CORP, de la DOP Cava i de la DOCa Rioja, que tindrà en compte la creativitat, la viabilitat i la contribució de nous punts de vista . D'aquesta forma sortiran elegits dos guanyadors, un per la categoria de tap de suro de vi i un altre per la categoria de tap de suro de cava. La cerimònia de lliurament dels dos premis tindrà lloc a l'edició d'aquest any dels Premis Gla d'Or, sopar de gala anual organitzada per Aecorck el 13 de juliol a Mas Marroch, espai d'esdeveniments del Celler de Can Roca, a Vilablareix (Girona). Els cinc dissenyadors participants en EnoDesign Experiència en la categoria de disseny sobre tap de suro per a cava són Albert Virgili, Carles Sala (Estudi de Bulldog), Judith Antolín (Estudi Judith Antolín), Julián Giménez i Robertson Callum. Per part del disseny sobre tap de suro per a vi, els seleccionats són Beatriz Ortega (IMBO Design), Mique (estudi Mique), Óscar Ortega (estudi Més Tres), Pablo Ferrer (Estudi Mola) i Vicente Fernández (estudi Imaxinemos). "Des d'Iniciativa Cork estem orgullosos de la gran acollida que està tenint l'edició d'EnoDesign Experience. Amb aquest concurs volem reivindicar que, a més de ser el tap de suro natural, el millor tancament per a vins i caves, també és un llenç comunicatiu en què els dissenyadors i cellers poden despertar emocions en els consumidors en un dels moments més importants, just quan es descarta una ampolla de vi o cava ", comenta Joan Puig, president de l'Aecork i portaveu de l'Iniciativa Cork Espanya. Cork és una iniciativa portada a cap per institucions del sector del suro per promocionar el tap de suro i donar a conèixer els seus principals valors i beneficis tant a nivell mediambiental, econòmic com cultural. Les entitats que lideren l'iniciativa CORK a la Península Ibèrica són: l'Associació Portuguesa de Cora (Apcor), l'Associació d'Empresaris Corredors de Catalunya (Aecork) i l'Institut Català del Suro (Icsuro). A la imatge, materials RealCork Experience.
Banner Didier 180 x 180 pxBanner-HCB-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88