Un total de 150 professionals del món educatiu i artístic han participat en la segona edició del Seminari de Pedagogies Artístiques per a la transformació social, organitzat per la Fundació La Ciutat Invisible i ConArte Internacional i reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, que es va celebrar la setmana passada al Centre Cultural la Mercè de Girona.
Aquest Seminari es consolida com a punt de trobada entre docents i reconeguts professionals en mètodes d'educació transversal basada en les arts com Pedro Sarmiento o Maria Acaso.
Una de les conclusions principals d'aquesta edició, ha estat la de vincular l'educació amb les arts per trencar barreres socials i generar cohesió, motivació i entusiasme. Una altra de les idees destacades és que la importància dels aprenentatges recau en els processos, i no en els resultats.
La majoria dels participants del seminari provenen de les comarques de Girona, Barcelona i Tarragona i en casos minoritaris de Madrid. La majoria d'ells provenien del món educatiu: educació infantil, educació primària, educació secundària, educació especial i professorat d'art. També hi han assistit perfils professionals com educadors socials, músics, directors de teatre, mediadors culturals i intèrprets de les arts escèniques.