Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Notícies

Pedro Azara serà el comissari de la proposta catalana per a la Biennal d'Art de Venècia 2019

bonart barcelona - 20/07/18
Catalunya presentarà a la 58a edició de la Biennal d'Art de Venècia dins el programa Eventi Collaterali un projecte comissariat per Pedro Azara, i que porta per nom Perdre el cap (Ídols). La presència catalana a la Biennal de Venècia, que s'inaugurarà l'11 de maig del 2019, està produïda per l'Institut Ramon Llull. Per escollir la proposta guanyadora l'IRL ha nomenat un comitè d'experts que ha estat presidit per l'artista Dora Garcia, i que ha tingut com a vocals João Fernandes, subdirector del Museo Nacional de Centro Arte Reina Sofía; Carles Guerra, director de la Fundació Tapies; Cèlia del Diego, crítica d'art i directora del Centre d'Art la Panera, així com la cap de l'àrea de creació de l'Institut Ramon Llull – amb veu i sense vot. Després d'entrevistar els tres comissaris finalistes i d'un intens debat que ha durat més de tres hores, el comité d'experts ha escollit per majoria simple el projecte de Pedro Azara destacant la seva riquesa conceptual, el fet que és un projecte concebut especialment pel context de Venècia que desborda l'espai del pavelló, la seva composició intergeneracional, i el seu caràcter transdisciplinar. El comitè d'experts ha destacat la dificultat per escollir una proposta donada l'alta qualitat dels projectes defensats pels comissaris i comissàries. Aquesta mostra és una proposta en què intervenen artistes -David Bestué, Marcel Borràs, Albert Garcia-Alzórriz- i documentalistes -Dolors Magallón- tant en un sentit dialèctic com col·laboratiu. Pedro Azara (Bois-Colombes, França, 1955) és doctor en Arquitectura (1986), professor associat de Teoria de l'Art a l'Escola de Disseny Elisava de Barcelona (1986-87), professor associat d'Estètica a l'Escola d'Òptica de la Universitat Politècnica de Catalunya, Terrassa (1993-95) i professor titular d'Estètica a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB). També és secretari del Departament de Composició Arquitectònica (1996-1999), membre de la Junta de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (1994-), i de la Comissió de doctorat del Departament de Composició (1996-99). Ha comissariat diverses exposicions com ara Les cases de l'ànima (CCCB, ​​1997), L'última mirada (MACBA, ​​1997), Abans del diluvi. Mesopotàmia, 3500-2100 aC (CaixaForum, Barcelona, ​​2012), Ciutat del miratge: Bagdad, de Wright a Venturi (COAC, Casa Àrab, Centre of Architecture, Society of Architects, Riwad Biennale, Barcelona, ​​Madrid, Boston, Nova York i Ramallah, 2008- 2012), Mediterráneo. Del mito a la razón (CaixaForum, Barcelona, ​​Madrid, 2014) i From Ancient to Modern. Archaeology and Aesthetics (ISAW, Nova York, 2015). Azara és també autor de diversos llibres, com Imagen y Olvido. El arte como engaño en la filosofia de Platón (Siruela, Madrid, 1995) o Castillos en el aire. Mito y arquitectura en Occidente (Editorial Gustavo Gili, Barcelona, ​​2002). Com a part del seu treball científic, ha participat en diverses expedicions arqueològiques a Síria i l'Iraq. Aquesta serà la sisena vegada que l'IRL presenta Catalunya a la Biennal d'Arts Visuals de Venècia, que tindrà lloc de l'11 de maig al 24 de novembre de 2019 i comptarà amb Ralph Rugoff com a comissari. En l'edició anterior, l'IRL hi va presentar el projecte 'La Venezia che non si vede', de l'artista Antoni Abad i comissariat de Mery Cuesta i Roc Parés. A la imatge, La Venezia che non si vede, projecte presentat per Catalunya a l'edició del 2017.
20241120_Dones_Bonart_180x180PB_Online_BONART_180X180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90