Swab Barcelona presenta la seva quarta edició del programa Swab Performance, enguany organitzat en col·laboració amb el Programa d’Arts Visuals de la Diputació de Barcelona. La Fira arriba per onzè any consecutiu del 27 al 30 de setembre de 2018 al Pavelló Italià de la Fira de Montjuïc.
Un comitè d’experts ─format per Alexandra Laudo, Joan Morey i Imma Prieto─ ha seleccionat els següents sis artistes perquè presentin una performance en el marc de la fira Swab Barcelona: Ariadna Guiteras, Bartomeu Sastre, El Palomar, Julia Mariscal, Victoria Macarte i Lolo & Sosaku.
L’objectiu de Swab Performance és donar suport a les pràctiques artístiques performatives d’artistes residents o vinculats a Catalunya i contribuir a la seva visibilització.
Alexandra Laudo [Heroínas de la Cultura] (Barcelona) és comissària independent i crítica d’art. Durant la temporada 2017-2018 ha comissariat el cicle «La possibilitat d’una illa», a l’Espai 13 de la Fundació Joan Miró, i l’exposició «Una certa foscor», a CaixaForum. Laudo forma part de l’equip extern del programa BCN Producció de La Capella i, durant la temporada 2015-2016, va ser una de les participants a CuratorLab, el programa d’investigació curatorial de Konstfack University (Estocolm), on va desenvolupar la conferència performativa An Intellectual History of the Clock, que ha presentat a diferents ciutats europees. Ha dut a terme nombrosos projectes de comissariat de manera independent, tant a nivell nacional com internacional, i ha estat tutora i/o comissària adjunta de diferents espais i plataformes d’art. Escriu regularment sobre cultura contemporània per a B-guided i per a la plataforma de crítica A-Desk. Ha publicat diversos textos en catàlegs d’exposicions i llibres d’art, i també ha estat editora d’algunes publicacions artístiques.
Joan Morey (Sant Llorenç des Cardassar, Mallorca) és artista. Es va llicenciar en Belles arts per la Universitat de Barcelona i, des de llavors, la seva pràctica s'ha desenvolupat mitjançant el llenguatge de la performance, abastant diversitat de temes vinculats al poder i el control sobre el cos i creant un cosmos artístic que interpel·la l'espectador. Recentment li ha estat atorgat el Premi Ciutat de Barcelona 2017 d'Arts Visuals, va ser guanyador de la 3a Edició del Premi de Videocreació de la Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Arts Santa Mònica i LOOP Barcelona, i el 2015 va rebre la Beca MAEC-AECID per al Programa de Residències per a Artistes i Investigadors Espanyols i Estrangers a l’Acadèmia d’Espanya a Roma. Paral·lelament, i sobre la base de la seva trajectòria, exerceix una labor docent, principalment en el sector audiovisual i de producció artística. Va ser part de l'equip de Les Clíniques d'Es Baluard 2015/2016 (Mallorca), del programa d'art Sant Andreu Contemporani (2013, Barcelona) i, durant tres edicions consecutives (2010, 2011 i 2012), membre del jurat, coordinador de projectes i seguiment de muntatge expositiu en la convocatòria BCN_Producció de La Capella (ICUB, Institut de Cultura de Barcelona).
Imma Prieto (Vilafranca del Penedès, Barcelona) és comissària independent, crítica d'art i professora d'art contemporani i nous mitjans a l'EU-Eram de la Universitat de Girona. Com a comissària ha realitzat projectes d’exposició en l’àmbit nacional i internacional, entre d’altres, a TempArtSpace (Nova York), Palazzo Ca’Tron (Venècia), RAER (Roma), MUCA-ROMA (Mèxic DF), Biennal de l’Istmo CentroAmericano (Guatemala), Fundació Joan Miró (Barcelona), Palau de La Virreina (Barcelona), MEIAC (Badajoz), TEA (Tenerife), ARTIUM (Vitòria) o Bòlit (Girona). Escriu amb regularitat al suplement «Cultura/s» de La Vanguardia, al suplement «Encuentros» del Diari de Tarragona, a les plataformes digitals A*Desk i Campo de relámpagos i a la revista Artichoke. Entre 2008 i el 2012 ha estat mànager del grup de recerca europeu ELAA (European Live Art Archive), format per la Universitat de Girona, la Universitat d'Oxford i la residència d'artistes Glaugair de Berlín. La seva pràctica professional l’entén des d’una actitud crítica en la què la docència, la recerca i l’escriptura es complementen. L’any 2017 va realitzar el seu primer documental Eco de Primera Muerte, Premi GAC a la crítica d’Art 2018.
A la imatge, Alexandra Laudo ©Foto: Josep Losada