L’estel·lar actuació de Ramon Mirabet va posar punt i final a la setena edició de White Summer. El festival ha estat un cop més un punt de trobada estival indispensable on milers de persones han celebrat, creat i somiat gaudint de la bellesa dels capvespres i nits d’agost.
White Summer 2018 ha ofert una generosa programació cultural i artística per a totes les edats i gustos donant cabuda a més de 200 activitats, tallers, conferències, actuacions musicals i espectacles itinerants, a més de la consolidació de la seva pròpia companyia de dansa i una àmplia proposta gastronòmica. Noms destacats de diferents àmbits com Elsa Punset, Andrea Motis, Inés Arroyo, Jessica Goicoechea, Beth o El Pot Petit han passat pel festival captivant tots i cadascun dels assistents.
Havent experimentat un progressiu creixement qualitatiu i quantitatiu, White Summer estima haver incrementat l'impacte econòmic en un 20% respecte a l'edició de 2017, movent 6 milions d'euros a l'Empordà. Segons Miryam Cuatrecasas, fundadora i impulsora del festival “després de set anys, hem aconseguit consolidar un model de negoci que ha donat lloc a un dels festivals creatius més concorreguts d’Europa.” Amb una inversió d’1,5 milions d'euros, una quantitat que supera en 200.000 euros la xifra de l'any passat, White Summer 2018 ha generat 150 llocs de treball directes i 550 d’indirectes, a més de facturar un 30% més que en l’anterior edició.
Ramon Mirabet protagonitza la darrera nit de White Summer
El festival de festivals, on durant 23 dies tothom ha pogut gaudir de la bellesa i la creació en totes les seves diferents expressions, va donar per finalitzada la seva setena edició amb una nit màgica on la banda sonora va ser a càrrec de Ramon Mirabet. La masia del segle XVII Mas Gelabert es va convertir en testimoni de l’espectacle renovat del cantant català, qui va fer ballar i cantar a les 4.000 persones que van acudir ahir al concert. Mirabet va animar i enamorar amb una recopilació de cançons dels seus tres discs on no van faltar «Happy Days», «Home is where the heart is» i la reconeguda «Those little things».
Una fórmula d’oci d’èxit convertida en marca
Avalada ja per set temporades, el segell White Summer ha consolidat el seu posicionament com a agent disruptiu en el sector de l'entreteniment a l’estat. Cuatrecasas va apostar des del principi per la creació d'un espai d'oci vivencial a la Costa Brava on marques, artistes, creatius i creadors es trobessin en una atmosfera cultural i artística.
Durant tot aquest temps, Cuatrecasas no ha deixat d'avançar-se a les tendències i perfeccionar un model exportable a nivell nacional i internacional que, segons un informe recent de Ticketea i Neo Labels, va ser un dels deu festivals més concorreguts del 2017. Avui White Summer és un clar referent en plena expansió que destaca per la seva proposta diferenciada i el seu potencial com a trampolí per a talents emergents. "White Summer s'ha convertit en una valuosa plataforma de llançament i projecció per a milers de marques, artistes, artesans, restauradors i emprenedors. Paral·lelament, donem l'oportunitat a les marques consolidades d'entrar en contacte amb el seu públic en un entorn diferent, explorant noves possibilitats, arriscant i testejant nous conceptes", apunta Cuatrecasas. "Ens acostem a la filosofia de l'economia col·laborativa, contribuint al creixement sostenible a curt i llarg termini d'aquells projectes que ens acompanyen en la construcció de la nostra oferta."
WSTORE, punt de trobada per als emprenedors creatius
En paral·lel a la variada oferta cultural, musical i artística del festival aquest any ha destacat l’espai de comerç WSTORE. Aquesta botiga efímera que representa un tast del futur projecte de la marca White Summer, engloba reconeguts emprenedors creatius sota un mateix sostre. Els visitants han trobat marques escollides acuradament com per exemple la marca barcelonina de roba masculina Wild Cabins; Beti Guasch, dissenyadora de joies fetes a mà a partir d’elements naturals que ella mateixa recull i selecciona; Wearing Marte, un firma de moda que es proposa traslladar l’esperit d’autosuperació i esforç de l’esport a tots els àmbits de la vida; i Gimaguas, un segell barceloní de joies, complements i petites col·leccions de roba que presenta peces singulars i atemporals realitzades de manera artesanal i procedents de diversos punts del món.
WSTORE ha estat la primera mostra del que serà el wstore.es, una plataforma de comerç electrònic on s’hi podran trobar els millors emprenedors creatius del nostre país i internacionals. Alhora, aquesta plataforma de llançament es traduirà en la creació de pop-ups on aquests emprenedors creatius podran vendre els seus productes en ciutats com París, Lisboa o Madrid sense necessitat de desplaçar-se. Així mateix, la marca White Summer està preparant la seva expansió física i territorial cercant noves localitzacions on celebrar un festival amb el mateix format pioner. “Ja disposem de la infraestructura necessària per, en els propers cinc anys, convertir White Summer en una empresa líder d’entreteniment cultural, artístic i creatiu”, apunta Miryam Cuatrecasas.
Art, gastronomia i més
La programació de White Summer 2018 ha donat l’oportunitat al públic de gaudir de la seva proposta expositiva d’art contemporani recorrent una meravellosa varietat de disciplines com la fotografia, la pintura, el dibuix, així com instal·lacions i performances que ha demostrat com els artistes prenen consciència de la natura com a part de la seva filosofia de treball. Amb el projecte Consciències Naturals II, comissariat per Tatiana Blanqué, l’artista visual reivindica el paisatge i la natura com a elements per ser gaudits, no construïts, interpretant-los com joies de les que no som conscients. A més s’ha tingut l’oportunitat de visitar la proposta d’art urbà i l’espai d’art en el qual poder adquirir les obres de la Fundació Cuixart. S’han trobat noms com Mister Piro, Flan not rules, Jofre Oliveres, Cristina Lliurat, Oriol Tuca, Turkesa, Malicia, Vegan, Belin, Andrea Btoy, Spok, Javier Valle, Alberto Orduña, Werens, Lahe, Marina Capdevila, Elio Laporta i Murfin art, entre d’altres. També ha comptat amb la plataforma Urban Art Barcelona.