Banner-Flama-1280x150px_v1-cat-1

Exposicions

El Thyssen-Bornemisza dedica una monogràfia a Max Beckmann

El Thyssen-Bornemisza dedica una monogràfia a Max Beckmann
bonart madrid - 12/09/18
El Museu Nacional Thyssen-Bornemisza, Passeig del Prado 8 de Madrid, presenta del 25 d'octubre de 2018 al 27 de gener de 2019 la mostra Beckmann. Figures de l'exili, la primera ocasió en més de vint anys d'contemplar a Espanya una exposició monogràfica dedicada a aquest artista, un dels més destacats del segle XX. Encara proper en les seves primeres etapes a l'expressionisme ia la Nova objectivitat, Max Beckmann (Leipzig, 1884 - Nova York, 1950) va desenvolupar una pintura personal i independent, de signe realista però plena de ressonàncies simbòliques, que s'alçava com un testimoni vigorós de la societat del seu temps. Comissariada per Tomàs Llorens, la mostra reuneix un total de 51 obres procedents de museus i col·leccions de tot el món, incloent algunes de les peces més destacades de la seva producció. L'exposició està organitzada en dues seccions, la primera dedicada a l'etapa viscuda a Alemanya des dels anys anteriors a la Primera Guerra Mundial, quan comença a ser reconegut públicament, fins a l'ascens del nazisme el 1933, quan és destituït del seu càrrec en la escola d'art de Frankfurt i se li impedeix exposar les seves obres en públic, i la segona que recorre els anys a Amsterdam (1937-1947) i Estats Units (1947-1950), on va viure després de veure obligat a abandonar Alemanya. Aquesta part s'estructura al voltant de quatre metàfores relacionades amb l'exili, tant en sentit literal, per la seva experiència vital, com figurat, pel significat que va tenir per a ell com a condició existencial de l'home modern: Màscares, centrada en la pèrdua d'identitat que s'associa amb la circumstància de l'exiliat; Babilònia elèctrica, sobre el vertigen de la ciutat moderna com a capital de l'exili; El llarg adéu, que planteja l'equivalència entre exili i mort, i El mar, metàfora de l'infinit, la seva seducció i el seu estranyament. Després de la seva presentació al Museu Thyssen, on compta amb el patrocini de la Comunitat de Madrid, es podrà veure també a Barcelona, ​​a les sales de CaixaForum, del 20 de febrer al 26 de maig de el 2019. A la imatge, obra de Max Beckmann.
Banner Didier 180 x 180 pxM_Online_BONART_180X180-25

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90