La galeria Fifty Dots, carrer Sant Hermenegild 24 de Barcelona, inicia temporada el 13 de setembre amb l'exposició individual La Gravetat del Lloc d'Israel Ariño. La mostra és la més extensa del projecte fins a la data i reuneix més de trenta obres de l'artista, algunes d'elles inèdites. Per primera vegada, convinarà l'espai amb una instal·lació de l'artista Clara Gassull amb la que estableix un diàleg sobre la gravetat i l'atracció dels cossos. La mostra es podrà veure fins al 6 de novembre.
L'exposició formarà part també del programa Young Gallery Weekend que es cel·lebrarà a la ciutat l'últim cap de setmana de setembre, oferint una visita guiada per part dels dos artistes el diumenge 30 de setembre a les 17h.
La Gravetat del Lloc és un projecte realitzat en el marc d’una residència de creació en el Domaine de Kerguéhennec, a la Bretanya francesa. Kerguéhennec és un centre d’art contemporani que conté més de 30 escultures instal·lades al bell mig del paisatge. És un lloc carregat de memòria i de significat on altres artistes ja hi ha deixat la seva petja.
La sèrie explora el concepte de lloc com a eix de vinculació emocional a través de la foscor, del límit del representable i de la percepció de la realitat. La nit apareix com a objecte de descobriment, misteri i plaer, com un espai jeroglífic que ens porta a imaginar alguna cosa més del que realment veiem. Ens endinsem en el terreny del mental, del imperceptible, de la descoberta.
Israel Ariño (Barcelona, 1974) és llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona on estudia gravat i escultura. Cursa els estudis de fotografia en diverses escoles entre 1992 i 1998 i complementa la seva formació amb diversos tallers (Manel Esclusa, Llorenç Raich, Bernard Plossu, M. Szulc Kryzanowski, Pablo Ortiz Monasterio…).
A partir de 2001, comença a exposar regularment a Espanya i particularment a França. Entre les seves exposicions més importants cal ressaltar: Le temps éparpillé 1995-2015 a l’Imagerie de Lannion, Le nom qui efface la couleur al Moulin de la Filature, Le Blanc (2013), L’explorateur et les caprices du hasard (2012) al Carré Amelot de La Rochelle, Atles i altres cartografies (2013) a la Galeria Tagomago de Barcelona, Crónicas de un desembarco (2010) al Festival Mapamundistas de Pamplona o Espacio Imaginario (2008) a la 6ème Biennale de photographie et des arts de Liège (Bélgica). Ha estat convidat a vàries residències d'artista: a l'Aparté, lieu d’art contemporain en Iffendic (2012), al Carré d’art de Chartres Bretagne per al projecte Territoires d’expériences (2012), al Centre Culturel Colombier de Rennes per al projecte Cámara Obscura (2011), al British Museum de Londres per al projecte Apollo Epikouros (2009) o a l'Artothèque de Vitré al 2009 on realitza la sèrie Images d’un monde flottant.
Al 2006 comença a publicar llibres d'artista –Chambre avec vue (2006), Otras canciones a Guiomar (2008), Anatomía de una desaparición (2009) – que li permeten explorar en termes visuals el potencial del llibre i les seves distintes narracions. Al 2012, el seu llibre Atlas publicat a Ediciones Anómalas és sel·leccionat per a “Books that are photos, photos that are books fotos” al Museo de Arte Reina Sofía a Madrid, que presenta els llibres més destacats dels últims 5 anys. Al 2013 entra a formar part de l'editorial Ediciones Anómalas.
Clara Gassull va estudiar Belles Arts a la UB i Fotografia a l'IEFC. Utilitza la fotografia juntament amb altres llenguatges com el dibuix, la paraula, el collage, el vídeo o la performance. JLOC, exercicis de prospecció és l'últim treball de la Clara Gassull, on explora les possibilitats del joc i el lloc, i la relació entre aquests dos termes per mitjà de diverses pràctiques que conviden a la contemplació, la reflexió i l'acció.
A la imatge, fotografia d'Israel Ariño.