BonartBanner_1280x150_curtmetratge

Notícies

Amaia Urra reinterpreta el món de la botànica al Jardí de Sabatini

Amaia Urra reinterpreta el món de la botànica al Jardí de Sabatini
bonart madrid - 21/10/18
Dimecres 24 d'octubre de 2018 a les 18.00h i dijous 25 d'octubre a les 12.00h al Jardí de Sabatini Amaia Urra reinterpreta el món de la botànica a la seva perfomance Arbust Ardent. El Museu Reina Sofia presenta la performance Arbust Ardent, el resultat d'una residència duta a terme en 2015 per Amaia Urra al jardí paisatgista del Parc Jean-Jacques-Rousseau d'Ermenonville a l'Oise, París, on el filòsof va viure les seves últimes setmanes. La peça, un dels últims treballs d'aquesta artista, parteix de la lectura i reescriptura de diferents manuals de botànica per proposar una nova catalogació de plantes que escapen a les categories establertes per la ciència en favor de classificacions vinculades a la cultura popular. Com altres obres d'Urra, aquesta peça se centra en el llenguatge i l'acció de nomenar les coses, així com la dificultat que això comporta. Més que una acció, Arbust Ardent es presenta com una situació o un paisatge. El so de la veu intervé i es camufla en la vegetació, evocant escenes pròpies de les novel·les romàntiques, mentre la percepció de la veu es transforma gràcies a la repetició, provocant desplaçaments del sentit. Amaia Urra (Sant Sebastià, 1974) és llicenciada per la Universitat del País Basc en l'especialitat d'Escultura en 1998. En 2002 presenta la seva primera performance, L'eclipsi de A. produïda per Arteleku en el marc del programa Mugatxoan. Entre 1999 i 2009 viu entre París, Brussel·les, Madrid i Berlín, on treballa amb diferents coreògrafs: Jérôme Bel, Cristina Blanco, Blanca Calvo, Juan Domínguez, Maria i Cuqui Jerez, Xavier le Roy i Ion Munduate. Totes les seves accions tenen en comú una utilització sintètica del llenguatge, sigui parlat, cantat, llegit o taral·lejat. L'escriptura, la repetició, l'elaboració de llistats o la recerca i comparació entre diferents definicions oficials i consensuades per diccionaris o enciclopèdies nodreixen un recorregut en el qual l'escriptura, la lectura i l'acció van unides al cant, al passeig ia altres derives, presentant situacions que revelen, des d'una actitud poètica, el que no es veu, no se sent o no es té en compte. Les seves peces s'han representat en espais, trobades i festivals com Art nomade, trobada internacional de performance de Saguenay (Quebec), Axenéo7 & SAW Gallery a Gatineau (Otawa), Línies d'acció a Casa Maauad (Mèxic DF), festival In-presentable de la Casa Encendida (Madrid), festival 2D2H (Hondarribia, Hendaia), espai Bulegoa z / b (Bilbao), la sèrie ecolàlies d'RSS Ràdio del Museu Reina Sofia (Madrid), Zarata Fest (Bilbao), el centre de cultura contemporània Azkuna (Bilbao), la 15a edició de les Pícnic Sessions del Centre d'Art Dos de maig (CA2M, Móstoles) o la sala Hèctor Escandón (Mèxic DF), entre d'altres. Actualment viu i treballa a Donostia / Sant Sebastià, on entre març de 2017 i febrer de 2018 va dirigir l'espai Alkolea Beach, juntament amb Sandra Costa i Larraitz Torres. A la imatge, Jardí de Sabatini.
Bonart_banner-180x180_FONS-AVUI-90Banner-Flama-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90