Plastic Murs, carrer Dénia 45 de València, presenta la mostra col·lectiva We Love Pot del 9 de Novembre al 6 de desembre. Ceràmica, art contemporani, disseny i cultura urbana de la mà d'Abel Iglesias, Inma Carpena, Lusesita, Rorro Berjano, Rubén Sánchez i Víctor Reis.
L'ús de la ceràmica com a mitjà ha estat unit històricament a la creació artística. El tractament manual de l'argila torna a atraure un major nombre d'artistes i creatius: el disseny es cola en l'expressió artística i les obres d'art sovint es "dissenyen" sense oblidar una tradició ancestral. En aquest meltin pot de la creació artística contemporània la pràctica artesanal es renova fent de la investigació i el desenvolupament una part més del procés.
Abel Iglesias ha aconseguit consolidar la seva obra malgrat la seva edat, va començar estudiant batxillerat artístic a Lleida i el grau superior de ceràmica a Manises, coneguda ciutat de terrissaires a València. Un artista multidisciplinari amb els seus començaments en el món del graffiti, la visió de l'espai públic l'ha portat a explorar múltiples formes d'art basades en l'abstracció, l'efímer, els colors i la investigació en materials.
Inma Carpena, creativa multidisciplinar i dissenyadora de producte centrada en el medi ceràmic, tant en el perfeccionament de processos com en nous materials, amb cada peça hibrida artesania local valenciana, innovació i disseny, buscant nous camins per a la creació d'objectes quotidians però amb altres perspectives.
Lusesita (Laura Lasheras) juga en el seu procés creatiu amb l'atzar, deixant obert el diàleg amb el material, i permetent-li a vegades, que idees inicialment figuratives s'esvaeixin per aproximar-se mes a formes abstractes. En les seves obres treballa amb temes com la nostàlgia, la memòria, i el record.
Rorro Berjano és un artista que sempre ha obert noves direccions sobre les experiències iniciàtiques que el van mantenir en contacte, des de les possibilitats plàstiques i objectuals, amb la cultura ancestral afrocubana i amb l'atmosfera social que va observar en el seu progressiu acostament al sincretisme religiós ia la idiosincràsia caribenya. Un particular enfocament que es nodreix de nombrosos elements que coincideixen a afirmar, amb rotunditat, un posicionament elevat i transcendental al voltant de diferents precedents formals com l'art de carrer, la cultura popular contemporània i l'estètica primitivista, filtrats per la juxtaposició d'idees i registres pictòrics propers a l'imaginari col·lectiu actual.
El colorit estil gràfic de Rubén Sánchez ressona en tots els seus projectes, en el seu treball es troba l'evitació de la simetria i proporcions perfectes, paletes de colors vibrants on es pot representar diferents elements i personatges en equilibri fràgil. Tensió visual, reaccions en cadena i connectivitat, sempre envoltades d'un ambient mediterrani, en un viatge sense destí.
Vitor Reis descendeix d'una família de terrissaires tradicionals de Caldas da Rainha, la ciutat on va assistir a l'Escola Superior d'Arts i Disseny i va completar la seva llicenciatura en Belles Arts. La seva trajectòria artística es va centrar principalment en la disciplina escultòrica, però més recentment va descobrir el potencial de la ceràmica com a forma d'expressió. L'obra de Vitor captura gran part de l'energia d'aquesta ceràmica tradicional que sempre desborda amb declaracions iròniques i crítiques. Exposa el seu treball ceràmic i participa en esdeveniments i projectes interactius on l'audiència té un compromís participatiu amb el treball, col·locant la ceràmica al centre de la vida de les persones.
A la imatge, obra de Lusesita.