La Galeria Pilar Sierra, carrer Santa Engracia 6 de Madrid, presenta del 27 d'octubre al 28 de novembre de 2018 la mostra individual d'Adrián Navarro Paradisos Artificials.
Adrián Navarro (Boston, 1973) després de diversos anys residint a Londres, torna a Madrid i exposa a la galeria per tercera vegada, a la primera exposició, el 2011, vam presentar el Cicle Anells, que havia estat exhibit en el Hammerson Art Space de Londres , uns anells que gravitaven en l'espai, un joc de volums i de contraposició de l'interior i l'exterior que mostra la voluntat de posar en relleu les contradiccions universals en les que l'ésser humà es desenvolupa. La seva obra explora la dicotomia entre el confinament físic i la llibertat expansiva inherent a la pintura orgànica i, per extensió, a l'ésser humà. Segons ens diu l'artista "L'home és un ésser alienat que pensa que és lliure. A la pintura li passa el mateix, és un mitjà lliure i expressiu amb la finalitat la comunicació d'una visió del món, on no és possible aquesta llibertat. Aquesta és la paradoxa que intento representar ".
La relació de l'obra amb l'espai, la sensació que les seves imatges suren de forma rítmica, la percepció que podríem transitar per elles, ve, segurament, de la formació de l'artista, que va estudiar Arquitectura i que si bé des de sempre va preferir dedicar- a la pintura no hi ha dubte influeix en la seva visió del món. La tensió que es produeix entre un interior molt complex, de vegades digital, en una altra, pura pintura, i l'exterior, que sol ser un entramat de punts que dóna la sensació de contenir una matèria orgànica amb voluntat de desbordar-se, però que mai arriba a fer-ho sinó que queda embolicat per aquesta pell tramada, bella i misteriosa.
La seva segona mostra a la galeria va ser el 2013, una sèrie titulada Espai Roig en la qual el color va tenir un protagonisme especial, la matèria pictòrica monocromàtica es transformava en matèria d'energia, creant-se una atmosfera càlida, sensual, intensa, generant un ambient especial, dramàtic fins i tot; el vermell en totes les seves variants, des del escarlata al carmí, passant pel cadmi al alizarin, reflectia el seu interès per aconseguir pinzellades més soltes, espontànies, naturals. Es descobrien noves sensacions a través del color, sensacions que "només la pintura va poder provocar, no hi ha cap altre mitjà per fer-ho", segons l'artista.
En aquesta ocasió exposem una nova sèrie, en la qual es percep clarament una evolució en la mirada de Navarro, aquests nous quadres són conseqüència d'un període de reflexió molt fructífer que mostra la gran maduresa assolida per l'artista. L'exposició es titula Paradisos Artificials, en una al·lusió als paisatges entrevists a través d'una trama que ara és més espessa, de manera que el fons queda difuminat, mig amagat, suggerent ... Són pintures més contingudes, més misterioses, en què el color ha perdut protagonisme davant d'un blanc que cobreix parcialment la superfície. Les línies corbes creen un ritme tan fonamental com el color, la superfície del quadre ens amaga en certa manera la complexitat de l'obra, el resultat és una obra molt personal, molt rica en matisos i de la qual es podrà veure una de les obres a l'estand de la fira d'Estampa.
El 2001 va començar la seva activitat artística a Nova York, després titular-se com arquitecte per la Universitat Politècnica de Madrid. Des de 2006 s'estableix a Londres, on ha completat els seus estudis artístics a Central Saint Martin s College of Art & Design. Ha participat en diverses exposicions individuals i col·lectives a les dues ciutats. Recentment ha tornat a Madrid on actualment resideix i treballa.
A la imatge, obra d'Adrián Navarro.