Banner-HCB-1280x150px_v1-cat-1

Notícies

El projecte 12+1 acomiada el 2018 amb tres nous murals

El projecte 12+1 acomiada el 2018 amb tres nous murals
bonart barcelona - 14/12/18
El projecte 12+1 s’acomiada del 2018 amb tres nous murals, propostes molt diverses que aconsegueixen apropar l’art a la ciutadania. Les intervencions del 12+1 són efímeres, ja que es tracta de murals que es transformen cada mes: 12 artistes, 12 mesos, un únic mur. Amb la Fundació Contorno Urbano al volant, la iniciativa pretén trencar els estereotips i els prejudicis que hi ha entorn de l'art urbà. Al llarg dels mesos, hi ha una gran varietat d'expressions i materials que es poden observar en els murals, des de pintures realistes fins a instal·lacions que juguen amb objectes del dia a dia traient-los del seu context. Al desembre, els protagonistes han estat Sepe a l'Hospitalet de Llobregat, El Rughi a Sant Feliu de Llobregat i Margalef a Barcelona. Al mur de l’Hospitalet de Llobregat, a la sortida del metro de la Torrassa, l'artitsta Sepe ha realitzat l'obra Samsara. Samsara és una paraula en Sànscrit que significa “quelcom que erra” o "món", amb la connotació de cíclic, de canvi tortuós. També es refereix al concepte de renaixement i a la mort de tota vida, matèria o existència. El cicle de mort i renaixement al que està lligada la vida al món material. Aquesta obra és també una metàfora de la dinàmica i el canvi constant. El concepte s'adapta perfectament al projecte 12 +1, en el qual un mural està sent reemplaçat per un altre, i un altre, i un altre... També té un significat simbòlic per al lloc on es va crear el mural - sota les vies del tren on es pot observar els trens que passen, gairebé tots bombardejats amb grafits il·legals. Per a Sepe els murals són solament una encarnació més del grafit, perquè ell mateix solia ser un escriptor de grafit, pintava als trens. Però un camí va conduir a un altre i va començar a dibuixar il·lustracions i a pintar murals. Així, per a ell mateix aquesta obra també significa samsara: gens és etern, tot és efímer. Tot està en constant canvi. Nascut a Varsòvia en 1982, Michal Sepe Wrega ha lligat la seva vida al grafit i al street-art de Polònia des de l'adolescència. Es va graduar en disseny gràfic en l'Acadèmia de Belles arts en en 2009 i treballa com a dissenyador gràfic, pintor i il·lustrador de manera freelance. Va créixer amb el moviment del grafit tradicional, va tirar arrels en la il·lustració editorial i, gràcies als seus estudis, s'ha interessat també pel disseny gràfic i la cartelleria. Sepe busca la seva expressió artística individual, barrejant les branques de l'art en paper, llenç i murs. Al mur de Sant Feliu de Llobregat, al carrer Verge de Montserrat 2, El Rughi ha realitzat la obra Travellerz. L'obra representa un món en el qual les lleis de la ciència tal com la coneixem no han existit mai. Un món regnat per la màgia i la imaginació, on la realitat es barreja amb el somni, on hi ha criatures oníriques i psicodèliques. En aquest món que balla entre la utopia i la distopia, els animals es barregen amb tecnologies arcaiques i els éssers es dediquen a vagabundejar en llocs propers a alguna cosa que, potser, tampoc existeix. El Rughi neix en una petita ciutat al sud d’Itàlia, Martina Franca. Comença a interactuar pictoricament amb el seu entorn urbà des de petit per matar l'avorriment que ho persegueix des de sempre. Viatja per Italia, Espanya i Alemanya experimentant amb tècniques i formes fins a trobar el seu propi estil. Així, barreja el grafit clàssic, la il·lustració infantil, el tatuatge i el llenguatge del còmic. Actualment viu entre Londres, Barcelona i Itàlia i, a part de pintar murs, es dedica al tatuatge, a la serigrafia i a la autoproducció de fanzines sobre street-art, il·lustració i còmic underground. Al mur del Centre Cívic Cotxeres Borrell, Margalef ha realitzat la obra Azar. L'atzar és una casualitat present, teòricament, en diversos fenòmens que es caracteritzen per causes complexes, no lineals i sobretot que no semblen ser predictibles en tots els seus detalls. La peça tracta de la disyuntiva entre individu i comunitat, i de com convergeixen tots dos elements segons l'escala d'interacció en un mitjà social com és la ciutat. La concentració de color magnifica una correlació de petites unitats aleatòries que sota un mateix patró discorren en adreces paral·leles. A la imatge, l’obra de Sepe, Samsara. Fotos: © Clara Antón.
40_MNACTEC_Banner-180x180336x280

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88