El MACBA ha estat visitat per 72.015 visitants més que al 2017, un 27’73 % més. Durant aquet any ha crescut l'afluència de públic al Museu d'Art Contemporani de Barcelona que ha rebut 331.694 visitants a les seves exposicions i activitats.
Les exposicions de Melanie Smith i la nova lectura de la col·lecció MACBA “Un segle breu” han rebut 71.428 i 77.691 assistents respectivament.
L’exposició dedicada a l’artista Jaume Plensa, oberta al públic des del dia u de desembre, ha rebut en aquest primer mes 31.542 visitants.
Programa d'exposicions 2018
Les exposicions provinents del programa de l’any 2017 van ser Castoro. Enfocar a l’infinit i la proposta de la col·lecció MACBA Sota la superfície, que juntament a la nova presentació del 2018 Un segle breu. Col·lecció MACBA ha convertit el fons del museu en una de les propostes més visitades.
Seguidament durant el mes de març s’inauguraren l’exposició Oscar Masotta. La teoria com a acció comissariada per Ana Longoni, organitzada a partir de nou nuclis temàtics que recorregueren la intensa trajectòria intel·lectual i artística del pensador argentí. La campana hermètica. Espai per a una antropologia intransferible instal·lació multimèdia de Francesc Torres creada expressament per a la torre del MACBA que convidava el visitant a navegar pel seu imaginari.
Durant el mes de maig s’inaugurà Melanie Smith. Farsa i artifici, un «palimpsest gegant» -així definia l’artista el seu treball- a qui el MACBA dedicà l’exposició més exhaustiva que s’ha fet a Europa, reunint més de 120 obres. A l’abril es presentà l’exposició individual de Domènec Ni aquí ni enlloc sobre les estratègies polítiques de memòria històrica i d’empoderament social. Al mateix temps es podia visitar la intervenció de Domènec L’estadi, el pavelló i el palau al Pavelló Mies van der Rohe, una col·laboració del MACBA i la Fundació Mies van der Rohe.
A la tardor, s’han presentat quatre mostres que es mantindran obertes durant els primers mesos de 2019.
El programa d’exposicions de tardor-hivern s’obrí amb la nova presentació Un segle breu que inclou moltes de les obres més emblemàtiques de la col·lecció MACBA en un recorregut cronològic des del 1929 i fins l’actualitat desplegat en un seguit d’àmbits: una lectura oberta que en un futur permetrà articular variacions sobre la selecció d’obres.
Durant el mes d’octubre s’ha presentat l’exposició Al descobert o d’amagat La presència rebel d’un futur íntim, comissariada per Raqs Media Collective, fundat el 1992 per Jeebesh Bagchi, Monica Narula i Shuddhabrata Sengupta. L'obra del reconegut col·lectiu aborda temes com la connectivitat, la temporalitat i la plenitud, i els situa en la intersecció de l'art, la investigació històrica i l'especulació filosòfica.
Anarxiu Sida ha estat la proposta expositiva al Centre de Documentació del MACBA que s’ha inaugurat el novembre: un treball d’investigació i producció sobre la dimensió cultural i social de la continuada crisi del VIH/sida a l’Estat espanyol i a Xile, atenent al context local de Barcelona
L’exposició que ha tancat l’any, inaugurada el mes de desembre, ha estat la dedicada a l’obra de Jaume Plensa amb una vintena d’obres des de la dècada de 1980 fins a les més actuals. Per primera vegada el recorregut de l’exposició surt a l’exterior del museu i condueix el visitant cap al «pati d’escultures» –l’espai entre el MACBA i el CCCB– gràcies a la col·laboració del CCCB, Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Vint-i-dos anys després de la seva darrera exposició en un museu de Barcelona, l’obra de Plensa es pot tornar a veure al MACBA fins al 22 d’abril del 2019.