La Galeria-Cafè Ca Revolta de València presenta de l'11 de gener (inauguració a les 19 h.) al 6 de febrer una exposició del col·lectiu Art-Tra.
Ramon Casalé, col·laborador de Bonart, que inaugurarà aquesta exposició, ha escrit sobre el col·lectiu Art-Tra:
"El grup d'artistes denominats Art-TRA Barcelona el componen deu creadors de diferents disciplines que recentment s'han constituït com a col·lectiu, encara que des de fa temps existeix un vincle entre ells, ja que en altres moments han compartit exposicions o bé han participat en diverses associacions. Ara tenim l'oportunitat de veure els seus recents treballs a la Sala Ca Revolta, on el públic trobarà un ampli ventall de propostes pictòriques, ja que degut a les característiques especials –es tracta d'un espai multifuncional- que ofereix la sala, no hi ha peces escultòriques. La majoria de les obres es mouen dins de l'apartat abstracte i conceptual. Tots els integrants del grup viuen i treballen a Barcelona amb una llarga experiència dins del terreny expositiu, tant en l'àmbit nacional com internacional.
Com és complex dedicar un comentari ampli al treball de cadascun d'ells, només faré referència als aspectes que considero més importants i representatius. En el cas de Neus Aller, sol emprar la tècnica mixta i el collage damunt paper fet a mà o fusta. Les seves composicions, tant si giren entorn de representar una mena de paisatge singular, com si s'endinsen en l'àmbit més poètic i espiritual, traspuen sinceritat i expressivitat.
Pere Bruix és un artista polifacètic que conrea diferents disciplines, encara que se sent més còmode dins del terreny de la imatge digital, on el color i la línia horitzontal són elements essencials en les seves composicions damunt de les planxes d'alumini. La matèria, l'univers i tot allò que tingui relació amb l'espai formen part del seu ideari habitual.
De Martí Rom coneixem les seves escultures de ferro i fusta, però aquí presenta un conjunt d'acrílics i collages sobre fusta, transformant la realitat d'un món dual, o sigui entre salvatge i racional, tal com veiem en les particulars fisonomies dels personatges representats que, alhora, destaquen pels seus grans ulls que semblen observar-nos fixament. D'alguna manera, aquests rostres evoquen el món transgressor i primitiu de Basquiat.
Quant a Marta Montcada, la sensibilitat i harmonia que expressen els seus pensaments els trasllada a les seves pintures, tant si són realitzades amb tècnica mixta damunt paper o de tela i seda, on s'aprecia el seu interès pel color blau principalment que tant pot integrar-se en un entorn geològic com marí.
A Adelaida Murillo també l'atrau el color blau que, en molt cas, sol ocupar la major part de la tela, on també hi incorpora el vermell, però de manera esquemàtica, com si volgués trencar lleugerament amb la presència notòria del blau. A Murillo la podem incloure dins la tendència de l'abstracció lírica, on alguns elements geomètrics apareixen surant l'espai.
Per a Laura Roca la natura és la principal protagonista de les seves teles i papers, on no sols la pintura sinó també la fotografia hi és present. La seva pintura és abstracta, però s'intueixen unes formes que podrien aproximar-se al terreny figuratiu. El món de les ombres, a còpia d'incorporar unes zones fosques on la llum és obstaculitzada, juntament amb la repetició i la seriació d'imatges on predomina el blau, provoquen la sensació de moviment.
Els olis d'Esther Porta són quasi minimalistes; unes simples línies horitzontals de diferents colors divideixen la tela, la qual està cromàticament treballada amb tonalitats neutres, i que indiquen que l'artista s'aproxima a l'univers oriental, o el que és el mateix, busca la pau interior a través de la reflexió i la contemplació.
Elvira Fustero treballa tant l'escultura com la pintura. Aquí exposa obres on l'abstracció és l'única protagonista, mitjançant la taca i el gest que, juntament amb unes gammes cromàtiques neutres aplicades damunt la tela o el paper, accentuen més la idea d'introspecció i silenci.
Els gravats de José Pérez González mostren la natura des d'una perspectiva plenament singular. Les fulles i les branques dels arbres configuren un univers dinàmic, on el moviment es distingeix en cadascun dels elements representats. Sol emprar la tècnica litogràfica i els gofrats.
Finalment, l'artista conceptual Jordi Cerdà presenta unes peces que incorporen en un mateix quadre la fotografia, la pintura i el collage, a tall de fotomuntatge. En totes elles s'aprecia el seu interès per connectar l'art i la història, o el que és el mateix, fer una relectura de tot allò que es pugui incloure a la mateixa obra, tant si és una poesia visual com si és un metallenguatge.
A tall de resum podríem afegir que el treball del grup Art-Tra reflecteix perfectament les diferents maneres de representar l'art contemporani al nostre país, i això que només s'exposen les seves pintures, ja que si tinguéssim l'oportunitat de veure la resta de disciplines que desenvolupen habitualment, tindríem una visió encara més amplia i fidedigna de la seva vàlua creativa".