Els passats mesos d'octubre i novembre han suposat, per a les col·leccions del Museu d'Art Jaume Morera, un important nombre d'ingressos d'obra, en concepte de dipòsit. Això significa que els propietaris dipositen al museu tot un seguit de peces perquè la institució en tingui cura, les documenti i difongui.
El dipòsit més gran ha estat el de la Família Abad Roses. Antoni Abad Roses i Maria Lluïsa Abad Roses han dipositat al Museu 58 escultures de bronze i pedra del seu pare, l'escultor Antoni Abad Gil. Una part d'aquest conjunt d'obres està pendent de ser adquirida per part del Museu. El generós dipòsit d'obres de la Família Abad Roses suposa que, per primer cop, el treball d'aquest artista estigui representat en les col·leccions del Museu. Un buit important considerant que Antoni Abad Gil (1921-1987) fou un escultor establert a Lleida l'any 1943, amb una àmplia trajectòria en el treball del marbre i la pedra, molt actiu i vinculat al teixit artístic i social de Lleida des de finals de la dècada dels anys 40 fins a la dècada dels 70. Pare del també artista Antoni Abad, l'any de la seva mort, el 1987, la Fundació La Caixa li dedicà una important exposició retrospectiva.
Un altre dipòsit important ha estat el de la Generalitat de Catalunya vinculat a les compres que la Conselleria de Cultura fa per engrandir la Col·lecció Nacional d'Art Contemporani, que enguany ha gaudit d'un pressupost extraordinari i que ha permès que 7 peces rellevants de l'escena artística contemporània catalana entrin a formar part de les col·leccions del Museu. A petició de la direcció del Museu, el Departament de Cultura ha dipositat obres dels artistes Mar Arza (Peligro de vida, 2016), amb una obra que actualitza la poesia experimental amb una lectura contemporània; Pol Merchàn (Pirate Boys, 2018) i Martín Llavaneras (Touchpad, 2016), artistes lleidatans que van participar en la Biennal d'Art Leandre Cristòfol; així com David Bestué (Caballetes y tablero de tierra de los Monegros con lecho de río Ebro en su base, fósil cóncavo, dos balas de oliva y sargento de pantano, castillo y monte sujetando un tapete circular de humo, 2017) i Pere Llobera (Quitamiedos Rococó, 2018), també presents a la Biennal. També s'acullen dues obres de la dació del desaparegut artista Chema Alvargonzález (Transformació, 1994 i Alma viajera, 2004). En total, set treballs que van des de la pintura a la instal·lació, passant per l'escultura i l'audiovisual.
Per altra banda, en el marc del Pla Nacional de Fotografia 2020, han entrat en dipòsit al Museu 42 fotografies adquirides per la Generalitat de Catalunya que pertanyen als fotògrafs lleidatans Toni Prim i Santi Iglesias i a la barcelonina Espe Pons. De Toni Prim, s'han dipositat 25 fotografies representatives de la seva trajectòria, un conjunt d'obres en blanc i negre datades entre els anys 1974 i 1999; de Santi Iglesias, 6 fotografies del projecte Perifèria Oest, dedicat a documentar el territori fronterer de la Catalunya rural de Ponent; i d'Espe Pons, 11 fotografies del projecte Sota la llum del mar, un treball vinculat a la memòria històrica de la Guerra Civil.
Foto: Toni Prim: Un pas endavant. Lleida, 1977.