Max Estrella presenta del 13 de febrer al 30 de març el treball més recent de l'artista mexicà-canadenc Rafael Lozano-Hemmer (Ciutat de Mèxic 1967). Amb el títol «Flux Òptic», aquesta és la tercera mostra a la galeria que confirma el continuat compromís de la seva pràctica amb les diverses formes en què es materialitza el NewMedia, especialment instal·lacions digitals amb i sobre la llum.
Rafael Lozano-Hemmer és considerat com un dels artistes NewMedia més rellevants del nostre temps. Les seves instal·lacions interactives són la intersecció de l'arquitectura i l'art performatiu, caracteritzant per la mediació entre el cos dels seus espectadors i els dispositius tecnològics. Més enllà, per plantejar cert grau de necessitat entre les dues parts per aconseguir l'exercici d'interpretació de l'obra.
El «Flux Òptic» és el moviment aparent dels objectes causat pel desplaçament relatiu entre un observador i l'escena. Així, les 5 obres que es compon l'exposició, prenen com a referència el punt de vista del públic per articular un discurs que reflexiona sobre la percepció visual. Aquesta és definida per l'artista com "un esdeveniment actiu de construcció de la realitat a partir de distorsions, mescles, gradients, filtres i camps de llum; una vibració energètica violenta i fora de control al nivell de la percepció ".
En aquest exercici de fer referència a l'espectador, les peces titulades Punts de Fugida (VanishingPoints) i Semiopticsfor Spinoza, detecten la posició tridimensional d'aquest, mentre que a Recurrent Sanches, és l'objecte virtual el que es mou en relació al visitant. Per la seva banda, Interior Extern (External Interior), activa igualment el seu moviment centrat en l'espectador, i un cop introduïda el cap en una esfera òptica, genera una nova perspectiva calidoscòpica. Finalment, Polar fa una transcripció del posicionament l'individu enfront de la peça en coordenades polars. En totes elles, Lozano-Hemmer traça un camí amb el qual subtilment suggerir a l'espectador la consideració entre una relació singular amb l'espai i la introspecció sobre el fet de ser referenciat i el significat de la interacció resultant.
Lozano-Hemmer va ser el primer artista a representar oficialment a Mèxic en la Biennal de Venècia amb una mostra individual al PalazzoSoranzo Van Axel el 2007. Ha estat subjecte d'exposicions individuals al Museu d'Art Modern de San Francisco, el MUAC de Mèxic DF i el Museu d'Art Contemporani de Sydney. Ara en curs i fins a final d'abril, mostra la seva obra al HirshhornMuseum de Washington. També en curs fins a mitjans de març està present a la 12th Xangai Biennale.