.El CCCB, carrer Montalegre 5 de Barcelona, celebra els 25 anys amb un cap de setmana festiu i de portes obertes.
El 24 de febrer de 1994 el CCCB va obrir les portes per primera vegada. 25 anys després, continuen oberts a tothom que vulgui gaudir i reivindicar la cultura amb nosaltres.
Dissabte 23, 11.00 – 22.00h. Portes obertes. Portes obertes a l'exposició Stanley Kubrick i a l'Arxiu Xcèntric, que presenta Llampecs de bellesa, un menú especial de 25 títols seleccionats per Cloe Masotta.
18.30 – 20.00. Joves a debat. Auditori CCCB. Una competició entre diferents equips d'estudiants universitaris que debatran sobre el sentit de les fronteres al segle XXI. Amb la participació dels grups de la Lliga de Debat Interuniversitari de Barcelona.
20.00 – 00.30. Concerts. Hall CCCB Vespre musical amb concerts i DJ, presentat per Bruno Sokolowicz: 20.00h Anna Lanau. 21.15h Kids from Mars. 22.15h The Mani-las
23.30h AKKAN.
Diumenge 24. 11.00 – 20.00. Portes obertes. Portes obertes a l'exposició Stanley Kubrick, al Mirador CCCB i a l'Arxiu Xcèntric, que presenta Llampecs de bellesa, un menú especial de 25 títols seleccionats per Cloe Masotta.
11.00 – 13.00h Projeccions. Auditori CCCB
11.00h Projecció d'una selecció de films d'animació: «L'aprenentatge de créixer» (40 min, curtmetratges doblats al català, a partir de 3 anys). Els protagonistes d'aquestes pel·lícules viuen diferents experiències plenes de reptes, encerts i errors que els fan créixer! Amb la projecció de: L'Aston i les pedres (Lotta Geffenblad i Uzi Geffenblad, Suècia, 9 min), El circ d'en Topets i en Taquetes (Lotta Geffenblad i Uzi Geffenblad, Suècia, 8 min), L'aventura de vestir-se (Samuel Guénolé, França, 7 min), A comptar ovelles(Frits Standaert, França i Bèlgica, 7 min), La llei del més fort(Pascale Hecquet, França i Bèlgica, 6 min) i El pingüí(Pascale Hecquet, França, 6 min).
12.00h Projecció del documental Temps de Caritat (Joan López Lloret, 2014). Un retrat de l'antiga Casa de la Caritat de Barcelona, l'actual edifici del CCCB, a través de diverses persones que hi van passar la seva infància.
11.00 – 14.30h Matí de festa familiar. Pati de les Dones. Bruno Sokolowicz presenta un matí de festa familiar i de barri:
11.00 – 14.00h Jocs familiars L'estrany viatge del Sr. Tonet(a partir de 4 anys) i El viatge (a partir de 12 anys), de la companyia d'arts de carrer Tombs Creatius.
11.00h Mostra de dansa urbana amb els grups Ohmah Dance Crew, F & F, EST, Twilight i CCSS.
12.00h Actuació de la coral Musical's Choir, de l'Escola de Músics i JPC del Raval. 13.00h Actuació de la Raval's Band, de l'Escola de Músics i JPC del Raval.
El món com a pantalla. Diàleg entre Ingrid Guardiola i Franco Berardi.
Dilluns 18 de febrer, 18.30h. Els dispositius tecnològics s'han convertit en una pròtesi dels nostres cossos i en una eina de relació permanent amb el món. En conseqüència, viure la major part del temps connectats a internet ha devaluat la nostra experiència directa i immediata de la realitat, tot afectant les emocions, el psiquisme, la percepció i la relació amb l'altre. A més, la tecnologia digital interconnectada incideix en l'ús que fem del llenguatge, en les formes d'(auto)representació i de socialització. Viure a través de les interfícies ens aboca a mutacions individuals i col·lectives sobre les quals no podem deixar de reflexionar.
Alimentum. Els desposseïts. Un documental de Mathieu Roy. Dimarts 19 de febrer, 18.30h. Entrada lliure
Un assaig visual que documenta la lluita diària de la classe rural mundial, i el cicle de deute, despossessió i desesperació al qual la sotmet un sistema econòmic descontrolat que produeix, al mateix temps, aliments i fam.
L'esperit de Sòcrates: el nostre deute permanent. Conferència de Simona Forti.
Cicle El deute. Nous i vells vincles europeus. Dijous, 21 de febrer, 18.30h. La filòsofa d'arrel arendtiana Simona Forti subratlla el deute que Europa té respecte del llegat filosòfic i cultural grec i en reivindica l'esperit crític i de diàleg.
Xcèntric. Arthur i Corinne Cantrill. Touching the Earth
Dijous, 21 de febrer, 19.30h. Una gran part de les pel·lícules dels cineastes Arthur i Corinne Cantrill es basa en l'estudi del paisatge i relaciona les formes fílmiques amb les formes dels llocs. A més de portar al primer pla la rudesa i el rigor del paisatge australià, les pel·lícules d'aquesta sessió investiguen la materialitat de la mateixa imatge i la percepció, i ens plantegen preguntes sobre la naturalesa del cinema i la seva capacitat de crear altres mons
A la imatge, fotograma d'Alimentum.