Urvanity presenta els "cinc imprescindibles 'de la nova edició de la fira del nou art contemporani que tindrà lloc del 28 de febrer al 3 de març al COAM , carrer Hortaleza 63 de Madrid.
Okuda San Miguel by IQOS presenta una exposició a manera d'instal·lació que reuneix gairebé 20 obres inèdites de l'artista santanderí conegut, entre d'altres, per convertir una església asturiana abandonada (Kaos Temple) en una icona de l'art contemporani convertit avui en un nou icona de l'art contemporani, rehabilitar un castell a la Vall del Loira (França) o decorar la casa d'Alicia Keys. Entre elles, una impactant escultura inflable que ocupa tot l'alt de la sala. 'The rainbow mountains', nom de la mostra, suposa una volta a la seva època més surrealista. En ella, l'artista combina algunes de les seves temàtiques més habituals (l'home i la natura, la llibertat, la metamorfosi ...) amb idees plantejades en els seus últims treballs (llocs idíl·lics, criatures mutants, distopies...).
En la setmana de l'art, les opcions són vàries. Però només Urvanity aposta amb tanta fermesa per propostes que escapen del circuit de l'art convencional, difícil de veure en altres cites, i amb preus més assequibles. Aquest any, la primera fira dedicada al nou art contemporani del nostre país reuneix un total de 24 galeries de diferents punts del món que militen en les disciplines més genuïnes del nostre temps. Des del post graffiti o l'art pop a l'lowbrow (surrealisme pop), el digital art o l'urban art. Gairebé 1000 m2 d'espai expositiu i l'obra de més de 90 artistes amb noms com D * Face, Marat Morik, Hell'O, Jan Kaláb o Grip Face.
Els artistes de Penic Productions vestiran la sala de conferències del COAM -reconvertida per a l'ocasió a l'Espai Mahou amb una sorprenent instal·lació immersiva a partir d'una pilota inflable que s'expandeix i ho envaeix tot fins als seus límits. Entre els seus nombrosos projectes, han intervingut el Palazzo Ducale a Gènova, A Piscina do Parc Lage a Rio de Janeiro, La Tabacalera a Madrid i fins i tot l'Hôtel Salomon de Rothschild a París, on van crear l'escenografia per a Martin Margiela amb ocasió de la París Fashion Week. A l'interior de la instal·lació de Penic tindran lloc les BSA Talks, un animat programa de ponències comissariats i presentats pels fundadors del famós bloc BrooklynStreetArt, que reflecteix i investiga la complexitat dels últims 50 anys d'art urbà i els temes rellevants que afecten a l'escena de la mà d'artistes i professionals.
La tercera edició de Urvanity creix amb un programa de solos xous que ens porten de manera exclusiva durant la setmana de l'art alguns dels noms que han revolucionat l'escena artística menys convencional en les últimes dècades. D'una banda, podrem contemplar una sèrie d'obres de la grafiter més sonada dels últims temps, la francesa Miss Van, un referent de l'art de carrer a tot el món. És coneguda pels seus poupées -muñecas- (com ella les anomena); Una barreja entre dones i nenes de mirada felina i pestanyes quilomètriques, sensuals, voluptuoses i misterioses. Miss Van recull elements de l'univers femení i
els reinterpreta amb una estètica propera a la bellesa clàssica, potenciant-la i mantenint intacte el seu costat més emotiu i autèntic. Per la seva banda, comptarem també amb una exposició individual de Dan Wits, un nom que fa quatre dècades ressonant amb força en el circuit underground i punk i els llenços hiperrealistes han arribat en l'últim any a seduir Dior, creant una col·lecció en col·laboració amb la maison. Des dels seus intervencions artístiques als carrers de Nova York als 70, el senyor Witz ha desenvolupat la seva carrera fundat en la creença que l'art és necessari no només per desafiar, sinó també per canviar els sistemes dominants de la societat. Urvanity et brinda ara la possibilitat de veure de prop els treballs d'aquests dos artistes que han fet història.
Urvanity treu a passejar l'art als carrers de Madrid amb un programa que inclou murals (Walls by Tuenti) i instal·lacions realitzats per diversos dels noms claus de l'escena artística internacional. Els murals portaran la signatura de la mexicana Poni, el rus Marat Morik, el francès Pro176 i el serbi Artez. Les instal·lacions, que ja poden contemplar-se en diferents enclavaments del centre de la capital (Alonso Martínez, Callao, Augusto Figueroa, Fuencarral i Hortaleza) són obra dels espanyols Juan Miguel Quiñones, Sabek, Isaac Cordal i els internacionals Moneyless -Itàlia- i l'alemany 1010.
A la imatge, obra de Juan Cuéllar.