El Museu Nacional Thyssen-Bornemisza, juntament amb Thyssen-Bornemisza Art Contemporary (TBA21), presenten dues de les principals instal·lacions d'Amar Kanwar, artista i cineasta indi l'obra es caracteritza per recopilar testimonis de les poblacions més vulnerables del seu país. Els dos projectes, El bosc sobirà i Testimonis llampec, encarregats i produïts per TBA21, exploren nocions de justícia i la forma en què aquesta s'aplica a les accions individuals, a les lleis ia les polítiques públiques, temes especialment rellevants en el context actual de notícies falses i narracions inventades.
Comissariada per Chus Martínez, l'exposició s'obre al públic el 27 de febrer, coincidint amb ARCO Madrid. Es tracta de la segona col·laboració entre el museu i TBA21 -fundació creada per Francesca Thyssen-Bornemisza, filla del baró Hans Heinrich Thyssen-Bornemisza-, per presentar peces de la seva col·lecció d'art contemporani a Madrid, en una sèrie d'exposicions que continuarà durant els propers anys. presenta del 27 de febrer al 19 de maig del 2019.
Aquesta col·laboració reflecteix la voluntat de diàleg entre dues col·leccions i dos llenguatges formals i artístics diferents, però semblants en el seu interès per entendre que l'art i els artistes de totes les èpoques anhelen comprendre la relació entre experiència i imatge per donar forma al pensament i sentir de cada època.
Amar Kanwar és un artista i cineasta indi resident a Nova Delhi que aborda en les seves documentals i videoinstal·lacions temes relacionats amb els drets humans, com el nacionalisme, la política, la justícia, el poder, la violència i els abusos sexuals al seu país. Les seves pel·lícules són complexes narratives que connecten històries personals amb processos socials i polítics més amplis, vinculant llegendes i objectes rituals amb símbols i esdeveniments actuals. Ha presentat exposicions individuals a Tate Modern (Londres), Stedelijk Museum (Amsterdam) i Haus der Kunst (Munic), entre altres llocs, i ha participat a Documenta (Kassel) el 2002, 2007, 2012 i 2017.