banner-elscatala-817x88px
El Museu Reina Sofia reforça la seva Col·lecció amb 19 noves obres adquirides a ARCO 2019

Certàmens

El Museu Reina Sofia reforça la seva Col·lecció amb 19 noves obres adquirides a ARCO 2019

bonart madrid - 04/03/19
Baner_Viladot_Bonart_360x356Banner_bonart_Espai_del_Peix_OCT21_AW
El Museu Reina Sofia ha ampliat els fons de la seva Col·lecció amb l'adquisició a ARCO 2019 de 19 obres dels artistes Maja Bajevic, Néstor Basterretxea, Andrea Büttner, June Crespo, Alejandro Garrido, Lugán, Rosalind Nashashibi, Marwan Rechmaoui i Azucena Vieites.

El valor total de les obres ascendeix a uns 350.000 euros. El Museu ha diversificat les seves compres en aquesta edició de la fira per reforçar al mateix temps la presència d'artistes internacionals i espanyols, tant contemporanis com d'altres tendències del segle XX.

Per acostar al públic als llenguatges i pràctiques artístiques espanyoles que caracteritzen el període comprès entre finals dels anys noranta del segle XX i l'actualitat, el Museu ha adquirit Juguem a presoneres (1993-1996), un conjunt de 36 dibuixos originals d'Azucena Vieites (Hernani, Guipúscoa, 1967), que forma part d'una línia de les seves investigacions en què dirigeix la seva mirada cap al feminisme queer. Es tracta d'una obra emblemàtica del quefer artístic de Vieites i data de l'etapa inicial de la seva carrera.

D'Alejandro S. Garrido (Madrid, 1986) s'ha comprat l'obra Corea. A parallel story (2017), una instal·lació de 88 fotografies i diversa documentació. El seu treball es basa en la investigació de desenvolupaments urbanístics en l'Espanya postfranquista, utilitzant la fotografia com a eina documental.

Per primera vegada s'incorpora a la Col·lecció el treball de la singular escultora June Crespo (Pamplona, 1982), distingida recentment amb diversos premis com el del programa L'ull crític, de RNE, i la Beca d'Arts Plàstiques de la Fundació Botín, en 2018. D'ella s'ha adquirit l'escultura Helmets (2019).

Per incidir en la línia d'art internacional, especialment d'artistes no occidentals, que demostren la seva capacitat de crítica davant de la societat, el Museu ha adquirit l'obra Blue Building (2015), de Marwan Rechmaoui (Beirut, Líban, 1964). El treball d'aquest artista s'inspira en la geografia i en la complexitat cultural de la seva ciutat natal, reflexionant sobre la urbanització contemporània des d'un punt de vista social i demogràfic, incidint en les qüestions soci polítiques i en la història i l'etimologia de cada comunitat. En aquest cas concret reflecteix el descontrolat desenvolupament urbà de Beirut presenciat directament per l'artista des del seu propi estudi a l'altre costat del riu.

La pel·lícula Bachelor Machines Part 1 (2007) és la primera creació que representarà dins de la Col·lecció a Rosalind Nashashibi (1973, Londres), una artista que investiga els rituals o comportaments socials grupals i que té com a llenguatge principal el cinema. La temàtica d'aquesta obra posa en dubte els models de consum i la història contemporània, i aporta discussions clau del videoart.

Quatre obres de Maja Bajevic (Sarajevo, 1967) de la sèrie Arts, Crafts and Facts realitzades amb brodats en 2017 i 2018 passen també a formar part de la Col·lecció del Museu. Aquesta artista fonamenta el seu treball en una revisió poètica i subtil de les fractures socials i històriques, en què implica la presa de consciència de l'espectador i analitza la relació entre violència, poder i construcció identitària.

De Andrea Büttner (Stuttgart, Alemanya, 1972) s'ha adquirit el vídeo Little Sister. Lunapark Ostia (2012), dues xilografies de 2016 titulades Beggar i una instal·lació. És una artista multidisciplinària l'obra abasta diverses tècniques però sobretot el videoart i se centra en qüestions socials, amb un interès particular en les nocions de pobresa, vulnerabilitat, dignitat, religió i els sistemes de creences que les sustenten.

Et poden
Interessar
...

817x88-HISTÒRIES-DE-L'ART-