JP_Bonart-1280x150px-Online-

Notícies

La casa de cultura Les Bernardes presenta un nou cicle dedicat a la Mediterrània

La casa de cultura Les Bernardes presenta un nou cicle dedicat a la Mediterrània
bonart salt - 07/03/19
La casa de cultura Les Bernardes, carrer Major 172 de Salt, presenta un nou cicle dedicat a la Mediterrània a partir del 8 de març. El fotògraf italià Raffaele Montepaone, l'artista Victòria Rabal i els arquitectes Daniela Colafranceschi i Martí Franch protagonitzen el cicle de març a abril que vol interpretar el paisatge i les formes de l'arc mediterrani, en una exposició que té com a comissari al nostre director, Robert Fàbregas: "Un mar important i fonamental per entendre la història de les civilitzacions clàssiques les quals van néixer, créixer i desenvolupar-se en les seves aigües (gràcies a les seves aigües)." Raffaele Montepaone: La "Vida" La vida es compon de dues sèries d’obres: cares i mans. Les cares i les mans arrugades pel temps i el treball dur, els antics habitants dels pobles abandonats que semblen immersos en un passat immemorial són els protagonistes del projecte. Són unes Calabreses centenàries, figures mítiques, allunyades d’avui, allunyades de l’espectador que amb la visió monocromàtica de l’autor només fa que augmentar aquesta distància. Daniela Colafranceschi: "Mediterrani" L’exposició acull alguns collages que he realitzat amb diversos tipus de paper produïts a l’antic Molí Paperer de Capellades. He treballat amb fulles defectuoses, amb elements descartats o, simplement, tarats i inservibles que per a mi han constituït un material de reciclatge preciós. ‘Mediterrani’ és un pensament, una actitud de projecte, una cultura de lectura i interpretació dels nostres territoris, els nostres espais, les nostres ciutats. És una dimensió de gran neuràlgia i criticisme. És un ensenyament d’una realitat pobre, amb molt pocs recursos disponibles, d’una arquitectura en íntima complicitat i hibridació amb el seu paisatge. Victòria Rabal:  "Gyotaku, capturar l’ànima dels peixos" És un atles d’empremtes, a partir de més de setanta espècies diferents, de peixos i mol·luscs realitzat entre els anys 2011 i 2014 per l’artista Victòria Rabal amb la tècnica japonesa del gyotaku. Compta amb més de 300 impressions realitzades amb tinta xinesa sobre paper oriental. La major part dels papers utilitzats són de fibres de ganpi i mitsumata de 74x142 cm, fets a mà per Shingo Nishimura, Norito Hasegawa i Tsuyoshi Nakahara, mestres paperers de la ciutat d’Aoya, Japó. El gyotaku és una impressió per contacte amb la qual s’obté l’empremta del cos de l’animal amb una fidelitat sorprenent. La tinta negra sobre el paper japonès fet a mà esdevé el testimoni de l’absència del peix mort. Al mateix temps, és una mena de “protonegatiu” fotogràfic que, més que representar el peix, el mostra en l’essència primitiva de la seva pròpia empremta. Estudi Martí Franch: "Vora Urbana" És litoral el que la costa és a la mediterrània, ‘la Vora’ és a la ciutat, és el paisatge naturbà que s’apropa i s’infiltra a la urbs per rius i muntanyes. És l’ecotò, l’encontre, entre dos mons, ciutat i territori, que s’ignoren. És un projecte obert... ahir era una iniciativa veïnal els -camins de barri- avui, a Girona, és un projecte de ciutat, que somia en un nou- eixample verd- demà voldria ser un projecte de tota conurbació: Salt, Sarrià, Vilablareix, Fornells, Sant Julià de Ramis, Sant Gregori, Quart, Palol, Celrà, Aiguaviva... Som-hi? I si el paisatge de ‘la vora’ és la mediterrània que relliga tots els pobles de la metròpolis Girona? A la imatge, fotografia de Raffaele Montepaone.
Baner-generic-180x180_banner-oro-180x180-gene

Et poden
Interessar
...

banner_aire_bonart_horitzontal