El 9 de març de 2019 a les 18h., el centre Rocaumbert de Granollers farà una improvisació guiada de moviment, una activitat oberta a tots els públics que tinguin curiositat per la composició instantània. En aquest curs posarem l’accent en el silenci, l’emoció, la precisió i el joc dins el nostre repertori de possibilitats. El dia 10 de març a les 12h. a la Sala Tèrmica, tindrà lloc una visita comentada a l’exposició La vinculació de Roca Umbert amb l’esport al llarg del segle XX a càrrec de l'historiador Alfredo Cela.L’exposició mostra la vinculació de la fàbrica Roca Umbert i dels treballadors i treballadores d’aquesta empresa amb l’esport granollerí. El 1913, la fàbrica va facilitar la creació del primer terreny de joc de futbol reglamentari de la ciutat. Durant la Guerra Civil es va trencar el teixit esportiu de la ciutat i la recuperació va ser lenta: cap als anys 50 es van crear els primers equips de treballadors o treballadores de diverses empreses. Roca Umbert va cedir dos espais que actualment juguen un paper primordial en la pràctica esportiva a Granollers. El 1957, va cedir gratuïtament els terrenys que van permetre crear el Pavelló d’Esports, situat encara ara entre la fàbrica i el riu Congost, i el 1975 va cedir els terrenys a la ciutat per a la construcció de les actuals piscines. L’exposició repassa aquests fets històrics i els posa en context per conèixer el paper de les indústries en la història de la ciutat. Fins el 7 d'abril el centre acull l'exposició Afotos, d'Andrés Galeano.El concepte de afoto vertebra i travessa molts dels projectes de Galeano i per primera vegada es desplega en una exposició que recull obres dels últims cinc anys. A través d’un recorregut per set sèries fotogràfiques, aquest projecte reflexiona sobre la representació de la no-foto digital (No-pic), les fotos dels inicis / final de rodet que mai van ser positivades (XXA-XXA-00- 00A-0A), els gats d’internet (All My Friends ‘Cats), les restes de les fotos de carnet que es llencen a les escombraries (en l’acte), els embalsamats Photoshop per les fotos del cementiri (la foto eterna), l’arxiu fotogràfic de núvols de l’antic Servei Meteorològic de Catalunya que va ser segrestat i maltractat pel franquisme (fons perdut de núvols) i, finalment, a manera de rèquiem, sobre les malalties de la imatge, ja siguin analògiques o digitals (patologies de la imatge – de la A a la Z). Afotos mostra, doncs, diverses formes que pot adoptar una no-fotografia. Col·lecciona moments en què apareix un buit, exhibeix fotos flirtejant amb el no-ésser, negant-se a si mateixes i, en definitiva, posa a la llum la intrínseca relació de la fotografia amb la vida i la mort amb afany de transcendir l’instant.
A la imatge, detall del cartell de l'exposició La vinculació de Roca Umbert amb l’esport al llarg del segle XX .