El Museu del Disseny de Barcelona, a la Pl. de les Glòries Catalanes, 37-38, acull la IV Jornada de Creativitat i Tendències. A les 10h. tindrà lloc la conferència Emotions 2.0, a càrrec d'Isabel Mesa, Country Manager de WGSN d'Espanya i Portugal. Quan parlem d'experiències ja no estem parlant de com es veu un espai o del sabor d'un aliment sinó de com ens fa sentir. A mesura que les tendències evolucionen, el futur de les emocions és primordial. Per a la propera dècada, serà clau entendre que tot condueix a l'emoció. La despesa en experiències és cada dia més gran en restaurants, viatges, esdeveniments esportius i festivals, això implica un gran canvi en el futur del consum. A les 11h., la conferència Capitalisme artista i el consum de l'experiència, a càrrec del filòsof Gilles Lipovetsky, molt conegut per analitzar el postmodernisme i l'hipermodernisme. L’estil, la bellesa, la mobilització de l’experiència s’imposen cada dia més com a imperatius de les estratègies de les marques. En les indústries del consum, el disseny, la moda, la publicitat, el món de l’espectacle, es creen en massa productes summament seductors, que mouen l’afecte i la sensibilitat; elaboren un univers estètic proliferant i heterogeni per l’eclecticisme dels estils que s’hi mostren. A tot arreu el món del comerç es construeix afegint-hi una dimensió estètica-emocional-experiencial, que ha esdevingut clau en la competició que lliuren les marques. Això és el capitalisme artístic, aquell que es caracteritza pel pes creixent dels mercats de la sensibilitat, per la integració generalitzada de l’art i del look, de l’afecte i de l’experiència en l’univers consumista. A les 12.30h., la presentació Espadaysantacruz Studio: De l'artesania digital al visual storytelling, un estudi creatiu especialitzat en la generació de projectes d'innovació i disseny aplicats a la comunicació de marca. Amb seu a Madrid des de 2011, utilitzen la tecnologia per dissenyar projectes que ajuden a desenvolupar idees creatives. La seva recerca fa que cada projecte sigui únic, involucrant-se al llarg del procés creatiu, des de la fase de recerca fins a la fabricació del producte final, la instal·lació, la pel·lícula o l'experiència digital. Actualment treballen amb agències, empreses i organitzacions culturals que intenten trobar noves formes de comunicació apostant fermament per la innovació i la creativitat. A les 13h., presentació Fast-experience: generar experiències que enamoren, a càrrec d'Ana Isabel Rodríguez és Customer Experience Manager de Mango; Karen Sátiro és Experience Design Lead de Mango. L'equip d'Experiència de Mango ens explicarà com s'enfronta la marca a un context cada vegada més volàtil, incert, complex i ambigu en el qual els clients són més exigents i estan exposats a un excés d'informació, amb una nova forma de creació que han denominat Fast-Experience.