Materic.org, carrer de Gonçal Pons 23 de L'Hospitalet de Llobregat presenta la performance d'Alejandro Chellet amb la col·laboració de Lola Lustosa Llum, foscor i la sorpresa el 30 de març a les 19.00h.
Com explica l'artista, "Romanc aïllat durant moltes hores en una habitació fosca, sense contacte amb el món exterior i sense estímuls de llum a part de les visions que busco des del meu interior. Fins on podem arribar? On acaba el nostre cos, esperit i ment? Què hi ha a la vora de tot? Hi ha alguna cosa com els límits del cos, els límits de gènere, els límits d'estil de vida, els límits de percepció i fins i tot els límits de l'amor mateix? La interfície entre les coses és on tenen lloc els esdeveniments més interessants. Aquests són sovint els elements més valuosos, diversos i productius del sistema. L'aplicació d'aquest principi de la permacultura en analitzar l'amor em porta cap a voler explorar els marges de l'amor encarnat, els marges de l'amor com afecció, els marges de l'amor com a atracció per una situació, un lloc i fins i tot el cos i l'ànima d'una altra persona.
La llum, com l'essència de la vida i la font del creixement. Exploro com la llum afecta els éssers vius de manera positiva i ens alegra.
La foscor, també com a punt de partida per a la vida o la mort. Miro la por en relació a la idea de la foscor com el no res i el buit.
Sorpresa, el factor de la destinació o karma, mirant simplement la forma en què la vida es basa en situacions inesperades. Reflexiono sobre com el no tenir expectativa també es pot veure com oportunitat en cada nou pas que decidim prendre. Com utilitzar el canvi en el nostre benefici, per ser també resilient al factor sorpresa".
Alejandro Chelle (Mèxic). Artista multidisciplinari i professional en xarxes culturals i permacultura. Nascut a la ciutat de Mèxic d’una família d’artistes. Actualment treballa juntament amb el públic, l’espai públic, l’arquitectura i la performance. Pel que fa al seu art, aborda els principis bàsics fora de lloc de la convivència, la pèrdua de connexió amb els cicles de la natura i el context polític i ambiental de les societats urbanes. El 2013 va presentar una intervenció urbana dirigida a: amor, altruisme i comunitat durant el vuitè encontre de l’Institut Hemisfèric de Sao Paulo. El 2014 va actuar a NYC a Grace Exhibition Space oferint una festa amb menjar porqueria i recollint donacions que va cremar. Des de llavors també ha participat en la construcció de Rosekill, una residència d’artistes a Rosendale, Nova York. El 2015 va obtenir la subvenció Adidas-Border a la ciutat de Mèxic i va exposar al Museo Universitario del Chopo una intervenció urbana mòbil col·laborativa: Actualiza Arte made amb motocicletes i remolcs de bambú DIY, una cúpula geodèsica i un sistema de so amb energia solar. El 2016, va arrasar els residus alimentaris als carrers de Brooklyn i va realitzar Buried by Broccoli a Art / Life Institute of Kingston, Nova York. El 2016 va residir a Catalunya a la Fundació L’Olivar, on va desenvolupar La casa del foc, un pavelló que ret homenatge a l’esperit del foc. El 2018 va formar part del programa EMERGENYC de Hemispheric Institute of Performance and Politics de la Universitat de Nova York, dirigit per George Emilio Sánchez, centrat en el teatre de les tècniques oprimides. També va participar en el programa Body Politics dirigit per Jill Sigman i Gibney Dance Studio enfocat a canvis somàtics i socials.
Compta amb la col·laboració de Lola Lustosa (Brasil). Artista, performer i cineasta brasilera basada a Berlín. Co-fundadora de Musterzimmer i Broken Loop Collective. Des de 2011 ha participat de Plataforma Berlin Festival com a productora, patrocinadora i / o artista. Ha presentat els seus vídeos en diversos festivals i ha participat en exposicions a Rio de Janeiro, São Paulo, Berlín, París, Estocolm, Hèlsinki, Roma, Ciutat de Mèxic i Hong Kong.
Lustosa utilitza principalment el temps, la llum, la improvisació de l’espai i el moviment del cos humà com a inspiració per al seu treball. “El teatre com a art marcial” és la seva manera d’expressar els seus impulsos personals de vida en relació al nostre futur. Ha desenvolupat un interessant punt de vista sobre els diàlegs i memòries socials, des de xamans brasilers, nadius, tropicalisme, referències de la samba a l’antiga mitologia i noves artesanies occidentals.
A la imatge, Materic.org