Raúl Domínguez, amb l'exposició "És anar a", i Carsten Fock, Absalon Kirkeby i Karl Troels Sandegaard amb "The landscape of the nature within" seran els protagonistes a la Galeria Pelaires de la quinzena edició de l'Art Palma Brunch.
Raúl Domínguez (Baracaldo, 1980) exposa per primera vegada a la Galeria Pelaires. En els seus dibuixos, empra múltiples recursos tècnics i diferents registres gràfics. A partir de l'acumulació de traços, taques i taques, estableix una relació entre les empremtes i formes del paisatge i les pròpies de l'acte de dibuixar. Situant-se en el límit de la figuració, els seus dibuixos acaben sent una textura que porta el llunyà i el proper a un mateix pla.
Temàticament, sorgeix un paisatge paradoxal, en el qual se superposa el teixit urbà, les àrees residuals i una naturalesa que no sap molt bé on situar-se. Les històries que en ells succeeixen travessen l'escena imprimint una sensació estranya i alhora coneguda. Són imatges dels espais en què les vivències són inseparables dels altres elements del paisatge, permetent en ocasions situar al centre del seu relat esdeveniments perifèrics, onírics o insignificants.
Ha exposat individualment a la galeria Carreras Múgica (2016) ia la sala Rekalde de Bilbao (2014), entre d'altres. Així mateix, ha participat en diferents projectes artístics i exposicions col·lectives com Després de l'68 al Museu de Belles Arts de Bilbao (2018), Otzan a la galeria Elba Benitez (2016), First Thought best al museu Artium (2014) o Re- ilustrazioa a la Fundació Cristina Enea (2014).
"The landscape of the nature within"
A landscape of the nature within (Un paisatge de la naturalesa interior) és una exposició col·lectiva que reflexiona sobre el atemporal tema del "paisatge"; en un sentit físic referint al paisatge de la Serra de Tramuntana que envolta el Centre d'Art Contemporani de 4.000 metres quadrats a la costa oest de Mallorca; en un sentit metafòric al·ludint al paisatge del món de l'art global, que s'evidencia a través de l'anomenat Programa de Residències per a Artistes del CCA, que ja ha allotjat a més de 600 artistes internacionals.
Els tres artistes, Carsten Fock (DE), Absalon Kirkeby (DK) i Karl Troels Sandegård (DK) han participat recentment a la residència del CCA. Per reflectir la diversitat de pràctiques en els estudis, ens enorgulleix presentar amb un pintor, un fotògraf i un escultor, tots ells abordant el paisatge des d'angles molt diversos.
Carsten Fock és un paisatgista contemporani les obres no només representen el paisatge al voltant dels estudis on van ser realitzats, sinó que també tenen un fort toc personal i emocional, expressat a través de la naturalesa interior. En examinar les seves pintures, es pot intuir com els gestos de les seves pinzellades són molt similars als de la seva escriptura, i és que la barreja de text i imatge crea una tensió contradictòria i simbiòtica alhora. Els traços ràpids i expressionistes equilibren la pintura fins al punt que formalment es pot llegir com una composició musical.
Equivalent a la força dialèctica entre gest i text en les pintures de Fock, trobem en les obres de Absalon Kirkeby una correspondència similar entre la fotografia analògica i les "pinzellades" digitals que es fonen en el procés dels seus propis paisatges visuals. A través d'motius presos d'escenes urbanes que es distorsionen en petits fragments de percepció, Kirkeby ofereix a l'espectador l'oportunitat de submergir-se en el seu propi paisatge interior, on les balises personals de cada un afloren a reconèixer-se en l'abstracció.
Una tercera posició apunta cap a un enfocament orgànic. Els "bio-paisatges" de Karl Troels Sandegård es desenvolupen orgànicament amb productes químics que reaccionen sobre diferents metalls. Els seus autoretrats no ens diuen res sobre l'aparença o personalitat de l'artista, sinó que són visualitzacions científiques del seu ésser. Aquestes obres són representacions humides de la transpiració i la respiració de l'artista centrades en la suor construït clínicament, que està fet sintèticament perquè coincideixi amb la composició exacta de la sal i els minerals presents en el cos de l'artista. En la seva sèrie de Autoretrats, Sandegård revela la presència d'alguna cosa invisible a la vista, traduint-lo en una cosa física.
A la imatge, obra de Carsten Fock.