L'11 d'abril de 2019 tindrà lloc la quarta edició d’aquesta Jornada que vol acostar les idees, conceptes i pràctiques innovadores de les grans tendències del mercat a un públic de professionals del disseny i de les indústries creatives. Enguany l’emoció i l’experiència multisensorial són el nucli central de les conferències, tallers i propostes de la jornada. Actualment ens trobem immersos en un context creatiu dominat pel coneixement sensible, en el qual les emocions prenen protagonisme. Es defugen les dades empíriques i matemàtiques, considerades massa racionals, i es fan propostes que atorguen rellevància a la vessant més sensible de l’ésser humà. Els creatius de totes les àrees s’adrecen a públics objectius ben diversos i cal que facin especial incidència en aquest fet creant experiències i vivències multisensorials i immersives . Cal oferir als consumidors propostes en les quals ells siguin els protagonistes per tal d’augmentar la notorietat i empatia envers la marca o el producte. Amb les propostes d’aquesta IV Jornada de creativitat i tendències volem posar de manifest la necessitat d’establir un lligam essencial entre la creativitat i les experiències multisensorials per tal de generar empatia i activar la seducció. Com a cap de cartell comptarem amb el sociòleg i filòsof Gilles Lipovetsky que a la seva masterclass “Capitalisme artístic i el consum de l’experiència” abordarà com s’organitza el capitalisme de l’hiperconsum sobre la base de consideracions estètiques relacionades amb la seducció, l'afecte, la sensibilitat o les emocions, i com això es tradueix en la superabundància d'estils, dissenys o imatges. Com a consumidors busquem qualitat de vida, una existència estetitzada i experiències que es renovin sense fi. Com cada any, comptarem també la visió de futur d’una empresa referent en l’anàlisi de les tendències. Amb prop de 20 anys d’experiència en el sector, els britànics WGSN oferiran la seva visió “Emotions 2.0”. Isabel Mesa, Country Manager de WGSN Spain + Portugal, aprofundirà en les estratègies pels propers anys per crear vincles amb els consumidors i oferir-los experiències de consum que apel·lin a les emocions. L'equip d’experiència de Mango ens portaran una nova forma de creació en la que treballen que han denominat Fast-experience: generar experiències que enamoren. Coneixerem com la marca treballa l’storytelling interactiu, com es generen propostes d’experiència sorprenents, immersives i participatives per a un públic exposat a un context general d’excés d’informació que cada cop és més exigent. Els creatius de l’estudi ESPADAYSANTACRUZ compartiran la seva recerca per connectar marques amb públics a través del Visual storytelling fent ús de prototips, instal·lacions i experiències que dissenyen i produeixen. Mostraran una selecció de projectes, encàrrecs i casos reals, des d'on desgranaran com treballen, quins objectius busquen i quin lloc ocupen disseny i tecnologia en els seus projectes. Comptarem també amb Elsa Yranzo que dirigeix el seu propi estudi creatiu de Food, Art & design, l´Elsa ens parlarà de com connecta i genera nous vincles entre la gastronomia, el disseny i l´art a través d´experiències gastronòmiques. Combina la direcció de l´estudi amb la docència, on obre noves perspectives artístiques als nous professionals de la gastronomia. Per la tarda, els tallers proposaran experiències creatives col·lectivesper endinsar-nos en diferents àrees de creació, com la ceràmica, els papers pintats, la gràfica o la costura. Explorarem passat, present i futur de la mà d’artistes i dissenyadors a través de peces de la col·lecció del Museu del Disseny que serviran d’inspiració.