S'A_BANER_BONART

Notícies

OFFF 2019, Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital

OFFF 2019, Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital
bonart barcelona - 02/04/19
OFFF, el Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital, anuncia tota la programació de la seva nova edició els dies 25,26 i 27 d'abril de 2019 a Barcelona. OFFF 2019, el Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital de Barcelona, anuncia tota la programació. L'OFFF 2019, el Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital de Barcelona, reunirà durant 3 dies a les principals veus de la indústria creativa que marca les tendències de la nova imatge i estètica en els camps del disseny, la música, l'art, l'espectacle i la cultura digital. L'OFFF aplega a la comunitat més àmplia de professionals del sector del disseny i creativitat local i internacional i en els seus 18 anys d'experiència ha celebrat més de 40 edicions per tot el món sota el segell OFFF on tour. El 2018 va ser present a Milà, Lituània, Viena, Tel Aviv, Mèxic, Sevilla i Moscou. I durant la seva trajectòria també ha estat present a altres ciutats com Nova York, Londres, Lisboa i Cincinnati. El festival incorpora a la programació d'aquesta  edició: el Thought Leader de la plataforma Kickstarter Hugo Hoppman; el director creatiu i artista 3D Boldtron;  al guardonat artista interactiu i director de cinema Ivan Cash; al artista innovador Rik Oostenbroek; a la directora d'art Nidia Dias; David Miluka, artista de mitjans i cofundador de l'empresa de disseny col·laboratiu Friends i Joëlle Snaith, el treball de la qual se centra en explorar la connexió entre el so i la forma. Enguany el festival oferirà 60 conferències i portarà a més de 100 artistes i creadors d'arreu del món. Entre els convidats destacats d'aquesta edició hi trobem a Nomada Studio i l'il·lustrador Conrad Roset, que ens presentaran el reconegut videojoc Gris; Abby Beck, top senior product manager de Google; Munish Dabas i Mindy DelliCarpini, enginyers d'UX (User experience) i a l'artista i dissenyador James Vitore. El festival ja té les entrades a la venda i se celebra a diferents espais del Museu del Disseny de Barcelona. L'OFFF se celebra els dies 25, 26 i 27 d'abril a diferents espais del Museu del Disseny de Barcelona i reunirà durant tres dies grans noms i reconeguts estudis d'arreu del món vinculats amb l'àmbit de la creativitat, el disseny, la música, l'art, l'espectacle i la cultura digital. Aquest any el festival estrena la seva nova identitat, creada per l'estudi barceloní CROWD studio, fruit de la necessitat del certamen d'estar en constant evolució i creixement. L'estudi tindrà també el seu espai durant els dies de l'OFFF per a explicar tot aquest procés de canvi i renovació de la identitat del festival. Si voleu saber-ne més de tota la proposta de la nova identitat de l'OFFF, aquí podeu veure-ho. La campanya visual del festival cada edició s'encarrega a un estudi de disseny i enguany l'ha creat Bienal, estudi creatiu a qui agrada fer treballs disruptors, eloqüents i apassionats. Amb seu a Yucatán (Mèxic) la campanya de l'OFFF 2019 l'han proposat sota el lema There is an OFFFTERLIFE waiting, on han volgut crear una connexió més profunda amb l'experiència de l'OFFF mentre es visualitza la batalla entre la tecnologia i la connexió humana. Què t'espera a l'OFFFTERLIFE? Durant la seva trajectòria l'objectiu d'OFFF no només ha estat inspirar als seus assistents a través del seu esdeveniment, sinó també d'un record que materialitzen a través d'un llibre. Es tracta d'una publicació exclusiva amb contribucions de centenars de talents que es lliura als 4.000 assistents del festival. Aquest any, Biennal presentarà el llançament oficial del llibre OFFF amb el nom de Totem, un llibre d'edició limitada que es revela només al festival. Aquest any el festival oferirà 60 conferències i portarà a més de 100 artistes i creadors de tot el món. Entre els convidats destacats d'aquesta edició trobem a Nomada Studio i l'il·lustrador Conrad Roset, que ens presentaran Gris, que ha estat guanyador d'un Premi Annie a millor animació per a un personatge de videojoc i està nominat a les categories de millor videojoc d'un estudi debutant, millor direcció artística i millor banda sonora als Bafta Games Awards 2019que se celebraran el proper 4 d'abril; Abby Beck, top sènior product manager de Google que ens parlarà sobre AMP (pàgines mòbils accelerades); Munish Dabas i Mindy DelliCarpini, enginyers de UX (User experience) que ens presentaran User Experience Engineering (UXE), una experiència de treball relativament incipient en la nostra indústria però que és fonamental per al cicle de vida del disseny del producte; i James Vitore, reconegut artista i dissenyador que ens parlarà del seu últim llibre Feck perfuction, on repta i inspira el lector a buscar més, esforçar-se més i a crear un millor futur, entre molts altres. Aquesta edició el festival s'inaugura amb el film The Mill dirigit per Ilya Abulkhanov, que torna a OFFF 10 anys després de la seva última xerrada i presentació dels grans títols de crèdits que va fer amb Prologue el 2009. Ilya forma part del reconegut estudi Mill+ que treballa la creació de contingut visual i efectes especials, coneguts pels seus treballs d'efectes visuals de títols de crèdit com la tercera temporada de la sèrie televisiva True detective, Iron man o XMen. Reconegut pel seu treball a Destiny, el videojoc de Rihanna; el viral d'Apple "Meet iPhone X" i el disseny dels crèdits per Jay-Z "The story of O. J.". La cloenda serà el dissabte 27 d'abril amb Main titles (títols de crèdit) que aquest any estarà dirigida per Chris Bjerre i serà la peça audiovisual que posarà punt i final al certamen. Bjerre és dissenyador de motion danès establert a San Francisco i amb una dilatada experiència en pel·lícules, vídeos musicals, disseny experiencial, cinemàtiques de videojocs i mapes de projecció. Alguns dels seus treballs més recents i destacats són la col·laboració amb Ash Thorp al film Ghost in the Shell, el famós vídeo de motion VOID, el logotip introductori per l'antologia de curtmetratges de Blade Runner: lost memories i els style frames per al programa Syfy Nightflyers de George RR Martin. Fa dos anys l'OFFF va decidir unir forces amb el festival Blanc, un altre reconegut esdeveniment del món del disseny al nostre país, per expressar que són una comunitat amb la mateixa intenció: inspirar i crear. Serà la tercera vegada que se celebra Blanc x OFFF en el marc del festival i ens portarà el millor del talent artístic nacional: Jellygummies, Josep Prat Sorolla, Magoz, Mariano Pascual, Onionlab, Six N. Five, Synchrodogs i Tsto. El festival també nodreix l'agenda del públic amb tot un seguit d'activitats paral·leles com els SCREENINGS on s'estrenarà per primera vegada a Barcelona Rams, el documental de Gary Hustwit (director de coneguts documentals com Helvetica, Objectified o U barnized) sobre el llegendari dissenyador Dieter Rams i que compta amb música original de Brian Eno. Un film de disseny però també és una invitació a reflexionar sobre consumisme, sostenibilitat i com la tecnologia està canviant el comportament humà. Rams ha deixat una marca indeleble en el camp del disseny del product gràcies al seu treball en Braun i Vitsoe, i la seva influència en Apple. Per què ara, als 86 anys, es penedeix de ser dissenyador ?. Pels amants de la tipografia, OFFF també projectarà, un documental que ens mostra que davant el deteriorament de les màquines i l'avanç de les noves tecnologies, les impremtes estan tancant els seus tallers. Al mateix temps, un grup de joves redescobreixen la major innovació tècnica en la història de la paraula escrita: la impressió tipogràfica. Però serà difícil que aprenguin el comerç, ja que sempre s'ha transmès de mestre a aprenent, i són estrangers. L'últim mecànic gràfic del país serà l'encarregat d'ensenyar-los. Aquesta tècnica antiga resistirà el pas del temps? A SCREENINGS també es podrà veure Red trees dirigida per Marina Willer (dissenyadora i sòcia de l'estudi Pentagram, coneguda per la creació i disseny de la identitat de Tate Museum), la pel·lícula que va reinventar la narrativa de l'holocaust. Un intent d'entendre la crisi d'avui dels refugiats a través de la història de la seva pròpia família, una de només dotze famílies jueves que varen sobreviure a l'ocupació nazi de Praga durant la Segona Guerra Mundial. Red Trees és una història d'acceptació, color i esperança. A la imatge,
300x300BANNER_Bonart_ROSER-BRU-180x180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90