2024 Inserció Bonart Segell IMPULSA CULTURA

Notícies

Cent anys de la jornada laboral de vuit hores al Museu del Ferrocarril

Cent anys de la jornada laboral de vuit hores al Museu del Ferrocarril
bonart madrid - 07/04/19
Per Real Decret de 3 d'abril de 1919 es va establir a Espanya la jornada màxima de vuit hores. Aquesta decisió va tenir una important repercussió en el ferrocarril, donada la complexitat que la seva implantació comportava i la difícil conjuntura que travessaven les relacions laborals en aquelles dates. A fi de recordar aquest centenari i aprofundir en el món del treball en el ferrocarril, el Museu del Ferrocarril de Madrid ha organitzat dues conferències el 9 d'abril a les 19 h. La primera la impartirà Tomás Martínez Vara, historiador econòmic i especialista en la Història del Treball, que, sota el títol "Les relacions laborals en el ferrocarril espanyol: una revisió històrica", abordarà com es va desenvolupar el marc general en què es va produir aquest fenomen. La segona, "La vaga ferroviària de 1920", anirà a càrrec de Teófilo Serrano Beltrán, expresident de Renfe, qui explicarà el desenvolupament d'aquest conflicte, que va venir provocat per la implantació de la jornada de vuit hores i va donar lloc a una inflexió de la història del ferrocarril espanyol. Les conferències seran moderades per José Carlos Domínguez Curiel, director gerent de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, i comptaran amb la participació de Miguel Muñoz Rubio, gerent de Recerca Històrica i Documentació del Museu del Ferrocarril, i José Luis Cachafeiro Vila, director general d' operacions de Renfe, en qualitat de presentadors dels dos conferenciants.
La-Galeria-201602-recursPB_Online_BONART_180X180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90