El mes de maig de 2019, Christie’s oferirà la col·lecció Dorothy i Richard Sherwood a través de la XX e segle, destacant-se tant en les seves vendes de tarda d’art impressionista com en art modern el 13 de maig i en l’art contemporani de postguerra el 15 de maig. Es mostraran altres exemples de la col·lecció en vendes d’art americà, d’Indi i d’Àsia meridional i japonesa i coreana, així com en ceràmica Picasso. Els Sherwood van ser admirats dins de la comunitat col·leccionista per estudiar profundament i seleccionar quadres, dibuixos i escultures que els van emocionar i van desafiar. El resultat és una col·lecció de sabor exigent i de qualitat excepcional. Les obres que s'ofereixen reflecteixen el seu coneixement profund, la seva apreciació dels creadors i el procés creatiu, i les seves grans aventures del cor i la ment.
Max Carter, director internacional, cap del departament, impressionista i art modern de Nova York, va remarcar: "La casa de Dorothy i Richard Sherwood era diferent a qualsevol altra, tant pel profund sentit de la reflexió i el propòsit com el rang i la qualitat excepcionals de les seves obres. d’art. Cada habitació mostra un tresor de tresors que van des del seminal Berkeley # 32 de Richard Diebenkorn, adquirit a la galeria Ferus el 1960, a l'obra mestra de Balthus Thérèse sur une banquette de 1939. Un dels èxits més destacats de Balthus, aquesta pintura notable va penjar a la sala d'estar dels Sherwood durant gairebé seixanta anys, que es va veure públicament com a portada de l'exposició "Gats i noies" al Metropolitan Museum of Art el 2013. No ha estat millor que Balthus hagi aparegut a la subhasta i cap de nou és probable. Estem honrats d'oferir aquestes obres úniques aquesta primavera a Christie’s. "
La col·lecció d'art de Dorothy i Richard Sherwood representa tota una vida de viatges i descobriments, una abraçada d'art i artistes globals, i una erudició que arriba a categories i continents. Com a líders cívics pioners a Los Angeles, els Sherwoods van ser pensadors i líders visionaris que van tenir un impacte indeleble en algunes de les millors institucions artístiques del món.
Líder de la col·lecció és el tour de force de Balthus, Thérèse sur une banquette, 1939 (estimació: 12-18 milions de dòlars), que s'oferirà a la venda del vespre d'art contemporani i impressionista del 13 de maig. La imatge actual és l'última de la reconeguda sèrie de retrats de l'artista amb la seva musa, Thérèse Blanchard. A finals de 1935, Balthus va conèixer Thérèse, una nena d'una família nombrosa que vivia a poques quadres del nou estudi de l'artista. Tenia catorze anys quan es va presentar al 1939 per Thérèse sur une banquette. Entre 1936 i 1939, Thérèse apareix en "una sèrie de deu pintures que han de ser considerades com les representacions més perceptives i sensibles de Balthus d'un jove mestre i entre les seves millors obres", ha escrit Sabine Rewald. "Els retrats de Thérèse, que mostren la seva lectura o no fer res més que somiar, van inaugurar el que seria el leitmotiv de l'obra de Balthus". A Thérèse sur une banquette, Balthus va exposar les seves preocupacions fonamentals sobre la composició, que volia representar el seu model en una novel·la, postura única, sense precedents familiars ni aparents. A més, va intentar evocar el seu món interior amb un sentit de presència que es basava exteriorment i convincent en la mecànica del moviment, alhora que exaltava la sublim arquitectura de la seva figura juvenil. Balthus va establir els complexos traços de la seva postura estesa, i tots els matisos en la seva expressió, mentre ella apareix completament absorbida en un moment de joc.
A la imatge, "Thérèse sur une banquette" de Balthus.