Durant els mesos d’abril i juny, la Biblioteca Just M. Casero, acollirà tres tallers de robòtica per a joves d’entre 13 i 18 anys, dinamitzats per estudiants de la Universitat de Girona (UdG) seleccionats i tutoritzats per UdiGitalEdu. Aquesta proposta està organitzada pel grup de recerca de la UdG UdiGitalEdu, la Diputació de Girona i Biblioteques de Girona.
Es tracta d’un projecte pilot, anomenat Bibliomakers, que es realitzarà a deu biblioteques de Girona i que neix amb l’objectiu de despertar l’interès pel pensament computacional, els robots, les arts visuals, les matemàtiques, les històries, les llengües i la tecnologia a nens, nenes i joves de les nostres comarques. Les sessions són gratuïtes però cal inscripció prèvia, que es fa a la mateixa biblioteca.
El primer dels tallers comença avui mateix, a les 17.30 h, sota el nom de Inventa robots senzills amb LEGO WeDo. Com cada taller, consta de tres sessions: a la primera sessió els equips construiran un robot seguint un manual, i el programaran amb Scratch; a la segona sessió els equips imaginaran i construiran màquines senzilles que siguin capaces de dibuixar sobre una cartolina, i a la tercera sessió construiran per lliure un robot que faci servir els sensors i interactuï amb un personatge virtual de l’Scratch.
Els segon taller comença el 26 d’abril i porta per nom Crea i programa un robot mòbil amb LEGO Mindstorms, en el qual mitjançant aquesta plataforma de Lego els equips construiran i aprendran a utilitzar un robot seguint un manual, i el programaran perquè solucioni reptes senzills.
Per últim, el 3 de juny s’iniciarà el taller Makers. Aprenent amb Arduino, pensats a per a joves de més de 16 anys, en aquest cas, centrat en el kit d’Arduino CTC (Creative Technologies in the Classroom). Durant les tres sessions els equips realitzaran experiments que introdueixen conceptes bàsics de programació, electrònica i mecànica d’una manera divertida. La proposta és transversal i cobreix competències informàtiques, matemàtiques, llengües i artístiques, i al mateix temps, ensenya a pensar d’una forma estructurada i estimula el pensament creatiu, la consciència crítica i el treball en equip.