La galeria Max Estrella, carrer Santo Tomé 6 de Madrid, presenta el treball més recent de l'artista alemany Markus Linnenbrink (Dortmund, 1961). Amb el títol Wholewideworldwonderful, aquesta és la seva tercera exposició a la galeria i ve a reafirmar el continuat interès de Linnenbrink en l'ús del color com a codi de construcció narrativa. Peces de les seves tres sèries, Drips, Drills i Cuts formen part d'aquesta proposta per al públic de Madrid.
En una lectura formal, l'exposició presenta la resina com a transmissor de la infinita paleta cromàtica de l'artista. Processos de gran precisió i exercicis en ocasions fronterers amb la performance, permeten terminacions immaculades que encapsulen el moviment del medi líquid. Depenent sempre del temps, el moviment sembla atrapar amb si a l'instant en què va quedar immòbil.
Des d'un acostament conceptual l'exposició proposa el pas del temps com a tema de reflexió. Posicionat com si d'un arqueòleg es tractés, Linnenbrink disposa davant nostre capes de color a manera d'estrats de temps. Des de les sèries en què el "drip" - degoteig -, de resina de color cobria fotografies de l'arxiu familiar del seu pare, aquestes peces han escenificat l'efecte del pas del temps en la memòria. Les condicions de vida de l'artista, representades pels camps de color, contrasten amb les que van marcar la vida del seu pare, escenificades en imatges en blanc i negre. El present difumina aquesta part de la història de Linnenbrink, de manera que semblen ser millors records. Les noves peces d'aquesta sèrie han deixat enrere la presència de les imatges, com a part d'un procés natural, en què el passat queda totalment enrere.
Les sèries Drills i Cuts abunden en el paper de l'artista com a arqueòleg. Mitjançant perforacions i solcs, respectivament, Linnenbrink revela les capes de color i amb elles estrats de temps. Com si d'una mirada al passat es tractés, un caleidoscopi de records es fa visible amb nitidesa, conformant, especialment en la sèrie Drills, un núvol d'informació de color. Linnenbrink inclou en la mostra una gran escultura esfèrica. Hi incorpora objectes del seu dia a dia, - en ocasions fins i tot joguines de la seva filla - que queden enfonsats en la resina, connectant amb el discurs del pas del temps. Totes elles mereixen un dedicat nivell d'atenció per part del públic per així gaudir i submergir-se en la complexitat tècnica i el romanticisme del seu discurs conceptual.
Markus Linnenbrink viu i treballa a Brooklyn, Nova York. Cal esmentar les seves exposicions individuals en el Hammer Museum de Los Angeles; el Kustverein Gütersloh, Alemanya; el Märkisches Museum, Witten, Alemanya; Museum Neue Galerie, Kassel; entre d'altres. Destaquem la seva presència en col·leccions com Deutsche Bank i Commerzbank, Alemanya; Col·lecció Olor Visual, Espanya; Herzliya Museum of Art Israel o San Francisco Museum of Moden Art, als EUA; entre moltes altres.
A la imatge, obra de Markus Linnenbrink (detall).