El 3 de maig, a les 20 h. el MECA Mediterrani Centre Artístic inaugura l'exposició d'art contemporani de Eduardo Martín del Pozo que es podrà visitar fins al 23 de maig.
El projecte expositiu de l'artista Eduardo Martín del Pozo que es presenta en MECA Mediterrani Centre Artístic sota el comissariat de Fernando Barrionuevo està compost per peces que formen part de la sèrie més recent de l'artista realitzades durant el període 2013-2018. Sent una sèrie encara oberta, basada totalment en la intuïció i en un pensament purament pictòric, com veurem, és una mena de continuació de les dues grans vies d'investigació pictòrica dels darrers anys en el treball de l'artista, Crippled Symmetries, i les sèries "florals" (Diabelli fleurs, Wintergarten, Syncope , etc), oposades en molts sentits, i mostrades en sengles exposicions a MECA (2009 i 2012). 2013-2018 es converteix, així, en una mena d'evolució o desenvolupament, així com fusió entre les dues esmentades: d'una banda, el color, la geometria i arquitectura de les Crippled Symmetries; de l'altra, l'orgànic i gestual de les "fleurs". Les estructures treballades en Crippled Symmetries són ara transformades i fins i tot fracturades, convertint les verticals i horitzontals en formes obliqües, corbes i orgàniques, tal com succeïa en les sèries "florals", generant amb això ritmes més oberts i espais diferents, més propers, potser, a la idea del Jardí.
Aquest grup d'obres conforma un nou espai de treball, més profund i interior, més primari i essencial, en el qual la pintura es fa ja totalment autoreferencial i autònoma (per això els seus títols no són més que una nomenclatura basada en aspectes cronològics). Elabora imatges rotundes i potents, que tracten de presentar-se al espectador de la forma més directa i contundent possible; presències en què l'anhel d'immediatesa visual juga un paper determinant. És, a més, com vèiem, una volta a aspectes ja tractats per l'autor, produint així una mena de recorregut en espiral, amb passos cap endavant i cap enrere, com succeeix en la prò