La galeria Miguel Marcos presenta una nova exposició de Dennis Hollingsworth. Sota el títol de "The Thickening", l'artista exhibeix les seves últimes creacions, sobre la base de l'experimentació d'una nova tècnica que, com és habitual en el seu treball, supera el tradicional espai bidimensional. En aquesta mostra, la pintura com a tal, es converteix en un element emmotllable, dúctil i d'extraordinària flexibilitat, que li permet expressar essències i emocions profundament mediterrànies, sent aquest entorn geogràfic la inspiració dels seus recents treballs, en els quals contínua utilitzant la pintura com una cosa física i matèric, com un element constructiu, gràcies a la tècnica alla prima, que combina amb l'Engruiximent (The Thickening), on el gruix tracta la materialització de l'objecte, de com existeix en el temps i l'espai, i de la seva capacitat d'enrobustiment.
El cromatisme utilitzat exhibeix riquesa de matisos, plasmat de manera impactant i brillant, sobre la base de masses de color, amb poc ús del pinzell i molt de l'espàtula, i la incorporació de nous elements, presentant unes creacions experimentals, abstractes que conformen un món on la sobirania se centra en la vehe- menciaemocional, i en una determinació audaç i avantguardista.
Per a l'artista, el temps requerit per a concebre unes formes que no admeten correccions ni capes, li permet desconstruir el gest pictòric, en el qual la pintura és l'eix principal de l'obra, al marge de l'abstracció o els caràcters alfanumèrics que exhibeix en aquesta mostra. Com ens té acostumats, en les seves composicions continuen esquitxant estrelles de colors i monyons purs deshilachados de gruixut oli.
L'espectador pot observar tot això en treballs com: La Presa, que ens remet a un dic de contenció d'aigües que es trenca, significant amb això la fi d'un període de quietud. En l'obra Cinquè pi, la multitud de lletres es llisquen prolongadament a la llunyania. En Anys de Gloria, el llenç dominat per l'intens i cridaner color vermell, podem llegir el nom de Lorenzo, qui Hollingsworth apunta tant a la famosa estrella de MotoGP, com a l'apel·latiu al qual també es denomina al sol, quan aquest manifesta la seva màxima intensitat.
Referent a les obres de major grandària de l'exposició, es tracta de dues peces bessones que expressen les reflexions sorgides en contemplar els impressionants accidents rocosos existents en Cap de Tossa. Es tracta del binomi Muntanya-Mar, on s'han abandonat els punxants hemisfèrics habituals i les masses de pintura, per a confiar en l'espàtula com a expressió de l'abstracció de les peces, amb salt d'empastament en empastament rivalitzant en fluïdesa, per a mostrar la presència contínua del vaivé de les ones. En les obres Onze Was i Lil’ Leonids s'observa el remolí multicolor de la paleta de l'artista, en la qual dóna lloc a una obra carregada de simbolisme intuint-se la llibertat i la contenció, el caos originari i la més harmoniosa confusió de la fantasia.
Dennis Hollingsworth (Los Angeles, 1956) Llicenciat en Arquitectura per la Universitat de Califòrnia, pertany a aquest grup de pintors expressionistes que van emergir a la ciutat de Los Angeles en la dècada dels 90. La seva obra està representada en Museus i col·leccions públiques com El Dallas Museum of Art, el Birmingham Museum of Art o el Museum of Contemporary Artde Los Angeles.