En l’actual context d’involució de drets fonamentals com la llibertat d’expressió, l’APPEC, l’associació catalana d’editors de revistes i digitals, ha llançat una ambiciosa campanya per combatre la manipulació informativa i les fake news a través de la lectura de revistes i digitals en català. Amb l’eslògan “Sigues lliure, llegeix”, els editors de publicacions catalanes conviden a la ciutadania a apostar per les revistes i digitals en català per tenir eines per formar-se criteri propi i opinions en llibertat.
La campanya, en format audiovisual, aplega més d’una cinquantena de directors, editors o col·laboradors de publicacions que exhibeixen les seves capçaleres com a antídot a la repressió. Hi han participat nombroses cares conegudes com ara els periodistes Toni Soler com a fundador de la revista
El Món d’Ahir, Neus Bonet com a responsable de la revista
Capçalera, Eduard Voltas com a editor de
Time Out BCN, la directora de Sàpiens Clàudia Pujol, l’editor d’
El Temps Eliseu Climent, Mercè Canela de
Cavall Fort, Lluís Gendrau amb
Enderrock, José Antich amb
El Nacional, Joan Morales com a director de
Descobrir, Josep Sucarrats, director de
Cuina, Francesc-Marc Álvaro com a col·laborador de
Serra d’Or, Núria Iceta amb l’
Avenç, Germà Capdevila amb l’
Esguard, l’esportista Sergi Mingote amb
Vèrtex, l’editor de
Nació Digital Miquel Macià, la pallassa Pepa Plana amb la revista
Zirkolika o la col·laboradora de
bonart i
bonart digital, Natàlia Lloreta.
Des d’avui ja es poden veure les diferents versions dels espots a les xarxes socials de l’APPEC (
Youtube,
Facebook,
Twitter i
Instagram) i al llarg de les properes setmanes també s’emetran per TV3.
A la imatge, a dalt, Natalia Lloreta, col·laboradora de bonart que ha participat en la realització de l'espot. A sota, Natàlia Lloreta i Toni Soler.